Antikoncepce, můj názor na ní a proč vysazuji

Dnešní článek bude povídací a to na téma Antikoncepce, které se nyní docela dost probírá poměrně všude a společnost už ji nebere nebo nechce brát jako samozřejmou součást života ženy. Rozhodla jsem se toto téma na mém blogu trochu rozepsat,jelikož je to pár dní co jsem po neskutečných 15 ti letech tyhle hormonální pilulky vysadila. Myslím, že je tohle další téma,které bychom my ženy měly nejen mezi sebou,ale i se svými partnery, manžely a i lékaři probírat trochu víc než tomu bylo doposud. 



Když jsem začala ve svých patnácti brát hormonální antikoncepci nikde se moc nepsalo o jejich rizicích, jak může nebo nemůže být škodlivá apod. Slovo antikoncepce se skloňovalo pouze ve spojení regulace nechtěného těhotenství, úpravy nepravidelného cyklu a zmírnění PMS apod. Ve škole jsme tomu na základce věnovali asi tak hodinu, kdy se probírali různé metody jak neotěhotnět, jak se chránit před pohlavními chorobami atd. Prostě nám ženám, tedy tehdy spíše velmi mladým dívkám stačí věta - Zabraňuje nechtěnému těhotenství - a je to, víc nikdo nepředpokládá , že potřebujeme znát. Takže ,když postupem dospívání moje menstruace sílila a byla bolestivější a bolestivější , rozhodli jsme se s maminkou, že bude dobré probrat vše s gynekologem a nechat mi předepsat antikoncepci, což samozřejmě rodiče zároveň uklidní. Protože i když je jasné, že zrovna jejich dcera samozřejmě bude svatá a počká se sexem až na svatební noc, co kdyby náhodou že? Moje první návštěva gynekologa, tedy v tomto případě snad stoleté paní doktorky zrovna příjemná nebyla. Vyšetření si pamatuji jako ne moc příjemné, šetrnost asi lékařka ztratila ve věku 150 let a navíc na mě koukala jako na největší kurtizánu,která si chce asi ve svých patnácti letech otevřít vyhlášený podnik...takové pohoršení jsem u nikoho neviděla..kdyby tenkrát místo toho, že byla pohoršená , že bych třeba mohla začít v 15 ti se sexem byla spíše pohoršená z toho, že po ní chci antikoncepci,která není nezávadná jak všude říkají, udělala by lépe..No nic, ihned jsem samozřejmě paní doktorku vyměnila za jinou a upřímně trvalo mi sakra dlouho než jsem našla fajn lékařku, no upřímně trvalo to přesně 14 let. Konečně mohu říct, že moje dvě poslední gynekoložky jsou fajn ženské, upřímné a rozumné. Ale to už je na jiný článek..

Takže od 15 ti jsem zobala pilulky,které mají zázračně vyčistit vaší pleť, zdokonalit už tak nepříjemné dny menstruace, zkrátit její obtěžující vlivy na minimum a dát do ruky ženě nástroj jak nebýt těhotná a přesto mít sex. Možná tento článek vyznívá tak, že se přikláním na stranu odpůrců pilulek. Ne tak to rozhodně není, svět a ani sám život není černo bílý. A něco šmahem odsoudit nejde. Vše má své klady i zápory. Rozhodně považuji objev antikoncepčních pilulek za jeden z největších pro nás ženy...možná hned po objevu tamponu. Aneb tohle muži nepochopí.

Ano někdo argumentuje tím, že díky pilulkám jsou muži zbaveni zodpovědnosti, že si můžou v pohodičce "sexovat" jak se jim za chce bez rizika nechtěného potomka. Ale upřímně, muž není ten kdo je těhotný, muž není ten kdo musí porodit něco tak velkého něčím tak malým a muž rozhodně není ten kdo kojí. Takže proč bychom měli spoléhat ve věci zda budeme těhotné nebo ne hlavně na muže? Na to jestli si dají pozor, jestli mají u sebe kondom a jestli náhodou výrobce neudělal chybu a nepraskne? A pak si máme s potupným výrazem jít do lékárny pro prášek PO ? Já nevím jak vy,ale já se v takto vážné situaci chci spolehnout především na sebe, já chci mít poslední slovo v tom zda chci podstoupit riziko nechtěného těhotenství nebo naopak toho, že miminko chci. Já chci být ten kdo tohle všechno z větší části ohlídá, protože se jedná o mé tělo, o rozhodnutí pro mě na celý život. Takže ano antikoncepce tu má své místo a je dobře , že existuje. Vždyť kolik "nechtěných" miminek tu je , protože muž řekl - já si dám pozor zlato... Já jsem toho názoru , že 80% je na ženě což díky antikoncepci lze. Nemyslím to tak, že muži by neměli být zodpovědní,ale já chci být zodpovědná sama za své tělo a tohle je hlavně záležitost mého těla. Takže nechápu úplné odpůrce antikoncepce. Podle mě tu má rozhodně své místo.


Ano kondom je také extrémně důležitý, umí to co pilulky nesvedou, a to ochránit nás před pohlavními chorobami. Rozhodně pokud nemáte stálého partnera nebo se sem tam objeví i nějaký ten milenec, rozhodně by tento latexový kamarád měl být vaší sexuální rutinou! To beze sporu. Ale co když máte stálého partnera, manžela tak asi nebudete chtít donekonečna běhat do drogerie pro gumovou věcičku..Navíc já beru milování jako něco velmi intimního, něco co spojuje mě a muže,kterého nadevše miluji a nechci u toho mít po těch x letech nějakého gumového prostředníka, nějakou bariéru. Ne chci cítit svého muže, ne výrobce prezervativu. Takže v dlouhodobém vztahu lze řešit nechtěné těhotenství dalšími způsoby, jako například pesarem ..No upřímně nikdy jsem nezkoušela a nějak mě to neláká. Přeci jen sex má být spontánní a ne  - zlato moment, předehra je pěkná,ale musím si odskočit vzít pesar...a při mé šikovnosti by partner v posteli dřív usnul než bych ho aplikovala správně a taky si nemyslím, že bych se jako "vana se špuntem" cítila sexy. Další metodou jsou různé spermicidní gely, krémy atd. Ano tohle už by třeba šlo,ale zase mi to nepřijde moc sexy a nerada bych aby při milování někde něco teklo, "´šplouchalo" apod. Prostě tohle také není nic pro mě. A co tu máme dál? Různá tělíska...ty mi přijdou takové zvláštní....já osobně mám divný pocit, že by v mém tělo někde něco mělo být zavěšené, jak ozdoba na vánočním stromečku..no nevím, nevím. Já v těle nechci mít na delší dobu něco cizího a ještě tam ,kde si přijdu nejcitlivější ..tak tam mám zavést nějaké tělísko?? Ne, ne tohle pro mě není. Vím, že mnoho , žen si je hodně chválí a jsou spokojené a to je dobře. Proto je na trhu tolik možností a každá má mít své svaté právo rozhodnout se co je pro ní nejpříjemnější. No a samozřejmě nesmíme opomenout ani přerušovanou soulož..no to je metoda nejméně spolehlivá a myslím, že mnoho dětí na tomto světě běhá právě kvůli této "zaručené" metodě. No a pak klasické počítání plodných a neplodných dnů, ano toto funguje většinou ženám důsledným, přesným a ne "flinkům" jako jsem já...Protože já a matika jsme si vždycky rozuměli asi jako muži a depilace...Moje přesnost a pravidelnost by asi taky ve škole nedostali jedničku, takže tohle pro mě také není, s touto metodou bych už asi měla deset dětí.

No a už se dostáváme zpět k antikoncepčním hormonálním pilulkám. Podle mě to jsou prášky ideální pro nás línější a pohodlné. Ano co si budeme nalhávat, je to tak pohodlné, spolknout ráno pilulku a je to vyřešeno. Cyklus pod kontrolou, těhotenství pod kontrolou..na trhu je už x variant, ceny jsou různé a pleť bez pupínků je v dnešní době,kdy musíme být dokonalé také k nezaplacení. Takže ano jsem pro antikoncepci, má zde své místo a nevidím v ní jen to špatné. Ale...ano je tu jedno velké ALE. Proč nám nikdo neřekne všechna pro a proti? Proč se u doktorů dozvídáme jen značky, ceny a to je všechno? Proč na školách a u doktorů není trochu víc osvěty? Dnes už se od hormonů odklání kde kdo, čteme x y publikací a článků a osvícení gynekologové již potichu ( ty co si chtějí uchovat svou práci ) a jiný i dost nahlas ( ti co už jí třeba nemají ) hovoří o dost vážných následcích pro naše tělo. Myslím si , že žena má slyšet všechny stránky věci a poté se dobrovolně rozhodnout. Ale chápu, je to byznys, antikoncepční pilulky a prášky na potenci to je pro trh s léčivy prostě pecka. Škoda přijít o takovou dojnou krávu tím, že bychom upozorňovaly na vedlejší účinky.

Dnes již prosakuje na povrch to, že díky hormonům trpí naše tělo , protože mi ženy nemáme svůj přirozený menstruační cyklus, nečistíme se tak jak bychom měli, můžeme mít problémy po vysazení nejen s otěhotněním,ale hlavně s obnovením přirozeného cyklu. Můžeme mít velmi špatnou pleť díky nanovo prožívané pubertě,kterou jsme tak trochu ošálily nasazením hormonů. Prostě a jednoduše antikoncepce je a bude něco umělého co do těla nepatří. Ano umí nám dát obrovské plus a to kontrolovat zda chce být matkami nebo ne,ale umí nám toho také hodně vzít ... zdraví, pocity ženskosti, můžeme díky ní být v depresi, nemít chuť na sex apod.


Já například pár let řeším neustálý koloběh urologických a popřípadě i gynekologických obtíží s tím, že všechna vyšetření mám v pořádku a doktoři vše uzavřeli větou - Ano , bohužel některé ženy na to trpí celý život. ...Ok a co to pane doktore způsobuje, proč jsme jedna z těch žen? ..No tak to prostě je.

No super vysvětlení, po dotazech zda toto nemůže ovlivňovat i antikoncepce ,kterou beru již tolik let, mi bylo řečeno, že to tedy v žádném případě. No samozřejmě, že ne, za prvé doktoři ( drtivá většina ) nejsou vedeni k hlubším myšlenkám a za druhé farmakologické firmy platí dobře a řekli, že je to fajn tak proč o tom víc přemýšlet že? Mě osobně to nedalo a prášky jsem vysadila,ale zároveň chci mít kontrolu nad tím ,kdy bude miminko. Přemítala jsme jak to zařídit, partnera mám přes třináct let stejného, tudíž kondomy nechám v drogerii pro jiné...přerušovaná soulož sice ano,ale spolehnout se jen na to? Na loterii jsem nikdy nebyla, takže jsem hledala dál a narazila na Lady Comp, něco co za mě bude počítat plodné a neplodné dny, má jednoduchou obsluhu a rozhodně vše vypočítá přesněji než já!! Takže milé dámy už přes týden zkouším tuhle věcičku, která sice nebude pro každého, jak jsem řekla každá žena si má najít co jí vyhovuje,ale myslím, že pro mnohé z vás bude recenze ( nezaujatá, sama jsem vyplácla obří sumu , žádný sponzoring se bohužel nekoná ) na počítač pro ženy přínosná.


Takže práškům jsem dala vale a myslím, že je to rozhodně krok správným směrem. Což mi potvrdila i doktorka z tradiční čínské medicíny ( antikoncepce prý velmi vysušuje krev a nám ženám nedělá dobře ) ,ale o tom až příště. Rozhodla jsem se pro Vás zdokumentovat jak mé zkušenosti s Lady Comp, tak celkově téma tradiční čínské medicíny, homeopatie a podobně. Nechám Vás nahlédnout do mého nového režimu jak porozumět svému tělu a doufám, že i vy budete rádi za tyto články a třeba vám i nějak pomohou.

Samozřejmě budu velmi ráda, za vaše komentáře, zkušenosti s různými druhy antikoncepce, s pilulkami, Lady comp apod. 



Komentáře

  1. Úžasný článok, skvelá téma, teším sa na recenziu ��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a vážím si tak krásného komentáře , jsi moc hodná :)

      Vymazat
  2. Skvělé téma. Já jsem brala prášky asi 7 let, pak jsem měla problém s cyklem a otěhotněním. Po třech dětech jsem hodně váhala, jak s antikoncepcí, nakonec jsem se rozhodla pro tělísko Mirena. Dalšího těhotenství jsem se bála jako čert kříže a teď jsem v klidu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě hodně v okolí slyším něco podobného - problémy s cyklem, chybějící menstruace atd. Proto jsme si říkala, že je fajn psát o krémech,ale mohlo by tu zaznít něco co by se třeba hodilo mladším slečnám při rozhodování zda brát nebo ne. a když je to navíc aktuální téma u mě doma tak proč ne :)

      Vymazat
  3. Prasky beru od 18, cili necelych sedm let a jsem jejich zastance. Ano, je to pohodlne, neotehotnim a sama si ridim menstruaci, coz priznavam, ze mi neskutecne vyhovuje. Pred praskama jsme zkouseli ty ruzne gely a nebylo to ono, navic se take musi chvilku pockat a je to moc "mokre" :D Do teliska bych nesla, jen z te predstavy, ze v sobe neco mam, se mi dela nevolno.
    Rizika prasky samozrejme maji a mela by je znat kazda, ja ovsem vysadit zatim neplanuji a myslim, ze zastani u me najdou vzdy, dokud nebudu chtit otehotnet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo má to právě hodně pohodlných výhod , taky je skvělé, že člověk si může menstruaci posunout,když jede třeba na dovču apod. Ale jako ve všem za extra pohodlí se většinou musí zaplatit nějaká daň. Já právě taky nějak nemohu rozdýchat představu něčeho cizího uvnitř mého těla, takže tělíska zatím pro mě rozhodně nebudou.

      Vymazat
  4. Anonymní1/31/2017

    Ja jsem nastesti brala hormonalni antikoncepci pouze necele dva roky, partner me v podstate premluvil, abych ji vysadila, jelikož to opravdu neni zdrave, do tela to nepatří. Jsem za to velmi rada, protoze jsem si brzy uvedomila po precteni mnoha clanku, ze ma pravdu. Jeste bych ráda znimila, ze HA predstavuje az o 30% vyssi riziko vzniku rakoviny prsu. Nyni uz ji neberu pres 3 roky a jsme stale spokojeni, chranime se alternativnimi nehormonalnimi způsoby a me telo nemusi prijimat zadnou nadbytecnou chemii. Doporucila bych vsem zenam a divkam, predevsim tem mladym, aby se nad uzivanim doopravdy zamysleli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to gratuluji k tak skvělému chlapovi, většinou je tohle téma moc do hloubky nezajímá. Přesně jak píšeš, bylo by fajn kdyby do budoucna nebylo braní antikoncepce tak automatické a víš informací mezi mladými dívkami.

      Vymazat
  5. Také neberu HA :) začala jsem ji brát v 17 letech, kdy mě k tomu víceméně "donutila" matka mého tehdejšího přítele. Teď je mi skoro 23 a už přes dva roky jsem bez hormonální antikoncepce. Možná mám po vysazení nějaký ten pupínek navíc, ale už bych se k ní nevrátila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je dobře, brala jsi jí naštěstí asi chviličku takže nějaké výkyvy cyklu apod. asi naštěstí nejsou. Smekám před tím, že si ji brala jen tak krátce

      Vymazat
  6. Veľmi zaujímavý článok. Ja som antikoncepciu nikdy nebrala, ale uvažujem nad tým, ale neviem no, mám z nej trošku strach

    Giveaway o balíček produktov v hodnote 100€

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, děkuji za milý komentář a pokud nebereš, rozhodně pročti všechny pro a proti a pokud máš možnost volby jiné antikoncepční metody spíš bych doporučila tu.

      Vymazat
  7. Jani moc se těším na pokračování...my jsme to s přítelem už doma řešili, že bych vysadit chtěla...i když přiznávám, že jsem teda po... strachy (z toho co se mnou ty hormony udělaly a i proto, že děti nechci a pilulky pořád vnímám jako jednu z nejspolehivějších metod)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě proberte a jdi do toho a vysaď. Koukni na ty všechny komentáře tady nebo na IG , většina žen co ji berou dlouho má nějaké problémy :/ Takže čím dřív vysadíš tím líp, já to dost oddalovala, asi stejně jako ty..pořád jsme se něčeho bála....a teď mám zas strach, že jsem ten krok udělala moc pozdě a že se mi třeba jen tak nepodaří dát tělo dohromady a poté, že neotěhotním atd. Prostě jdi do toho ať pak třeba nelituješ. Já zatím věřím, že u mě bude vše brzy naprosto v pořádku,ale kdo ví, jsme na začátku. O všem budu informovat tady i na IG.

      Vymazat
  8. Mě se po vysazení HA nesmírně ulevilo. Přestala jsem být náladová, vzteklá,jako bych začala znovu žít. Měla jsem neuvěřitelnou chuť na sex a musím říct, že jsem nijak neřešila nějakou ochranu. Byla jsem taky celá léta zvyklá, že se o nic starat nemusím. Takže jsme s přítelem praktikovali přerušovanou soulož. A musím říct, že už je to dva roky po vysazení a stále jsem neotěhotněla. Díky bohu. Bohužel vím, že tohle není vůbec spolehlivá metoda, ale do toho už s tím člověk hold jde. Takže si říkám, že jsem měla prostě štěstí a snad i nadále mít budu :) Horší to bylo s pletí. S tou mám problémy do dnes, i když už se to konečně lepší a má pleť se vrací do normálu, což je suchá až přesušená pleť teď v zimě. Ale opravdu mě také štve, že se tomu ve škole nevěnuje více pozornosti. Před 10 lety mi taky nikdo neřekl, jak je to škodlivé. Ba naopak to všichni vychvalovali, jako by to byl zázrak, který má spasit svět.. Za mě největší chemický hnus, který bych už nikdy nevzala do úst. Škoda, že jsem na to také nepřišla dříve než po 8 letech :( ale hold jsem byla mladá a nějak jsem to neřešila.. Ještě bych nakonec zmínila trombózu, kterou má antikoncepce za následek a kterou bohužel máme v rodině. Peníze, které jsem za to dala, ani nepočítám, jelikož už bych si musela vytrhat vlasy vzteky. Používala jsem nějakou méně hormonální za 1000,- takže fakt paráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám vysazeno zatím něco kolem dvou týdnů. Cítím se taky dobře, zatím nemám žádné negativní ani extra pozitivní postřehy, změny. Tak uvidíme. Každopádně se mi lépe spí, to je tak zatím asi jediná změna. Já lituji, že jsme tento krok neudělala ještě třeba o pár let dřív...ale co vše má svůj čas a ten můj je třeba právě teď.

      Vymazat
  9. Stejnak mi to nedalo a musela jsem spočítat, kolik jsem za ten chemický hnus dala. Dostala jsem se k sumě cca 32 000,- Kč. Myslím, že na tom by si nějaký feťák založil už slušný business.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš to a to někdo říká, že Lady Comp za 13500 ,- je strašně drahý a to já ta těch 15 let bych ho mohla mít x krát doma,kdybych nekupovala prášky

      Vymazat
  10. Já jsem antikoncepci začala brát kolem 17. roku. Brala jsem ji pravidelně asi dva roky. No a teď ji užívám jak se mi hodí :-) Beru jí třeba půl roku a potom ji vysadím. Řekla bych že si mé tělo celkem zvyklo a menstruaci mám potom většinou hned pravidelnou a ani pleť se mi po vysazení nehorší, možná trochu více mastí. Nevím zda mi to neuškodí daleko více ale docela mi to vyhovuje. Antikoncepce, kterou beru je nízkohormonální. Já mám gynekologa chlapa, který je super a má velkou praxi. Přerušovaná soulož, je fajn ale v momentálním období, kdy mi zbývá pár měsíců do ukončení školy si nemohu takovéto pokusy dovolit. Partnery nestřídám ale je to jistota. Antikoncepce je svinstvo, vím to moc dobře. Způsobuje chudokrevnost, podporuje křečové žíly a jiné problémy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo přerušovaná soulož nemusí být 100% řešení,ale většinou má své oprávněné místo právě v dlouhodobých vztazích :)

      Vymazat
  11. Dcera užívala hormonální antikoncepci 2 měsíce a bylo to strašné. Brečela, pleť katastrofa, psychicky na dně...Nikdy více! Je to velmi pohodlné vzít si pilulku a hotovo...ale ty následky.
    Narozeninová giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jojo pohodlné , přesně jak píšeš...ale je potřeba si vše dobře promyslet

      Vymazat
  12. Ahoj, s tvojím názor na antikoncepciu súhlasím, tiež som ju roky používala a nebolo to ideálne, aj keď veľmi pohodlné. Vlastne až po vysadení som si uvedomila, čo to je ovulácia. Celkom ma zaujal ten prístroj, tak si som si ho pozrela a úprimne sú to podľa mňa vyhodené peniaze, už roky používam aplikáciu v mobile, ktorá je zadarmo a robí to isté, akurát, že na meranie bazálnej teploty si musíš kúpiť teplomer za pár korún, ale bazálnu teplotu tam ani nemusíš dávať. Inak nesmierne presne vyrátava plodné dni aj menštruáciu. Tiež si tam vieš zapísať množstvo iných príznakov ako náladu, pošvový sekrét, rôzne iné príznaky ako bolesť hlavy atď, je to skutočne komplexné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář. Ano přesně, člověk dokud nevysadí moc nepozná své tělo, zní to jako klišé,ale je to tak.

      Vymazat
  13. Anonymní4/06/2017

    Po všech článcích o škodlivosti HA, které pomalu vyplouvají na povrch, jsem vděčná, že jsem ji nikdy nezačala brát. Mám 2 děti, které jsme počali bez nejmenších problémů. Moje sestra bere antikoncepci, a přestala mít chuť na sex (což v případě, že ji berete kvůli sexu, je doopravdy na škodu). Za sebe bych HA nechtěla, prý vyvolává v těle pocit falešného těhotenství a týdenní pseudokrvácení. Zatím se chráníme kondomy, uvidíme, jak dlouho nás to ještě bude bavit. Pak je mi neskutečně líto žen, které touží po dítěti, a nemůžou přijít do jiného stavu, když 15 let předtím braly HA...

    OdpovědětVymazat
  14. Anonymní4/15/2017

    ahoj,ja som brala HA 5 rokov az kym som neskoncila na hematologii s tym ze lekar mi kazal okamzite prestat brat tabletky kedze mi hrozila tromboza.moj stav sledoval dalsie 2 roky.nad antikou som zacala rozmyslat po 5.rokoch az ked mala dcera 3 roky.gynekolog mi odmietol predpisat HA jedine ze by mi to hematolog dovolil.ale gynekolog sa sam vyjadril ze vsetko na hormonalnej baze je velke riziko samo o sebe.odporucil mi vnutromaternicove teliesko a vsetko je ok.tiez ma svoje rizika ale pre mna mensie ako HA.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky