Arganový olej aneb tekuté zlato

Poslední dobou si opět nacházím cestu k olejíčkům a ráda se jimi hýčkám na noc a to jak v péči o tělo tak i o obličej, protože když se oleje používají správně vaše pleť to velmi rychle ocení. Alespoň mě osobně se to osvědčilo. Velmi často používám směsi olejů s éterickými olejíčky,ale jednou za čas sáhnu i po jednodruhové klasice jako je například Arganový olej. Celkově si myslím, že jednodruhové oleje jsou vhodné pokud mátě pleť extra citlivou až alergickou a je pro vás těžké přijít na to co přesně jí vadí. U čistých olejů, kde je pouze jeden druh to máte o hodně lehčí přijít na to co vám vyhovuje nebo nikoliv. Na trhu je samozřejmě velmi mnoho druhů rostlinných olejů a stejně tak i firem, ale nejvíc diskutovaným olejem,který zase trochu rozvířil kosmetické vody je beze sporu Arganový olej aneb jak se mu také říká tekuté zlato pro pleť. Už pár let se drží na prvních příčkách vyhledávaných surovin a my se dnes podíváme na to proč tomu tak je.


Před nějakou dobou mě kontaktovala česká firma Sagrada Natura,která do Čech dováží právě Arganový olej přímo z Maroka ( a mnoho dalších olejů viz jejich stánky zde ) , zda bych nechtěla otestovat jejich kosmetický olej. První co mě hodně zaujalo je překrásný obal, který je jednoduchý a orientální. Když držíte v ruce skleněnou lahvičku s tak krásným obalem máte hned pocit, že jste nějaký princezna z pohádek Tisíce a jedné noci...prostě skvost už i na pohled :) Další co mě zaujalo je certifikát CPK a EcoCert, to vždy na kosmetice ráda vidím. Takže bylo rozhodnuto a domluvily jsme se na zaslání krásné lahvičky o objemu 50 ml.



Jak již logo samotné firmy napovídá jedná se o strom z jehož plodů se lisuje olej a to hned dvou druhů/kvalit , jedná se o kosmetický a kulinářský. Nás dnes bude dozajista zajímat kosmetický pro výživu naší pokožky. Tekuté zlato se tomuto druhu oleje říká proto, že dokáže pleti dodat hned několik potřebných látek najednou a díky nim tak pokožku nejen regeneruje, vyživuje, hydratuje,ale působí i jako antioxidant a dá se využít na pokožku kolem očí, celý obličej, tělo i vlasy. Takže takový poklad. Mě se ovšem nejvíc líbí, že neucpává póry, naopak pomáhá zklidnit a hojit záněty, akné, ekzémy i lupénku, takže je vhodný pro všechny typy pleti, což ně každý olej je.


O tom,že kvalita není u vše firem/značek stejná asi netřeba psát to je nám všem asi jasné. Pro mě je tedy jako spotřebitele a konečného zákazníka nejednoduší vybírat si právě oleje certifikované, kde je vyšší kontrola odkud suroviny pochází, jak se zpracovávají atd. Navíc Sagrada Natura si právě na tomto kroku velmi zakládá a poctivě vybírá s jakými dodavateli bude v Maroku obchodovat aby na náš trh dostala jen to nejkvalitnější. A hned nám poskytuje pár rad jak poznat kvalitní Arganový olej od toho podezřelého, který může klidně být rafinovaný, pocházet z plesnivých plodů apod. Nejdůležitější je barva a vůně oleje. Barva má být pouze velmi světle zlatavá a po usazení sedimentu i průhledná, vůně velmi jemná po oříšcích a po nanesení na pokožku už není postřehnutelná. A tady já osobně už vidím rozdíly a to velké! Už jsem totiž pár olejů vyzkoušela ať už jen v obchodech nebo i zakoupila na domů a liší se tedy hodně, měla jsme oleje ,které byly sytě zlaté až žluté a voněly až jako "přepražené" ořechy nebo divně chemicky, proto mi arganový olej nikdy nic moc neříkal, trochu mi vadila vůně. Tady u tohoto však nic moc necítím, jen takový lehký jakoby oříškový tón a barva je hodně světlounká jak sami vidíte na fotce. Dále je potřeba ohlídat hustotu, která má být maximálně střední a do pokožky se má olej rychle vstřebávat se sametovým efektem. Což tedy tento má, je lehoučký, nedělá mastný film. Více informací  se dočtete přímo na stránkách zde. 


Ale teď už jdeme na samotnou recenzi, olej zkouším jednou nebo někdy i dvakrát denně po dobu 4 týdnů na celý obličej, oční okolí, krk i dekolt. Olej aplikuji na zvlhčenou pokožku, což je potřeba u olejů vždy aby nebrali vlhkost z pokožky, lépe se vstřebávaly a mohli účinkovat tak jak mají. Stačí klidně přestříkat termální vodou, pak aplikuji jen pár kapiček, protože u olejů platí, že nic se nemá přehánět. Kapky vmasíruji do pokožku, nechám tři minuty vsáknout a opět pleť přestříknu termální vodou  a vše hezky nechám působit. Arganový olej má tu výhodu, že se vsakuje rychleji než většina jiných olejů, zanechává sametový efekt a na kůži je hodně příjemný. Takže pokud to nepřeženete s množstvím nemusíte se rozhodně bát mastného povlečení. A jaký je tedy efekt? Poslední dobou jsme nemocná, trápí mě nachlazení, rýma a nemám bohužel kvůli práci čas vše vyležet. Trápí mě tedy našedlá pokožka, taková unavená bez jasu, na krku se mi objevuje maličký ekzém ( to vždy když mám v těle zánět ) a sem tam se objeví i maličký pupínek. Takže jsem byla zvědavá jak si arganový olej poradí. A samozřejmě jako většina čisťounké přírody si poradil skvěle :) Pleť je díky němu takový trochu zdravější, jemná a hebká na dotek, ráno působí odpočatěji, kruhy pod očima jsou sice stejně výrazné to u nemoci krémy neovlivní,ale maličké vrásky jsou hezky vyžehlené. Záněty se mi netvoří, jen takové to, že jeden den máte pocit, že se něco někde klube,ale pak namažete na noc a druhý den pohoda, nikde nic :) A ekzém je téměř nepostřehnutelný, takže za sebe rozhodně mohu doporučit. Sice pořád budu mít raději oleje v trochu složitější kompozici, protože tak jsou účinky ještě zajímavější,ale pokud nevíte co přesně vaší pleti sedí nebo co v kosmetice hledat tak tohle je sázka na jistotu! Nebo ideální na cesty, kde potřebujete multifunkční produkty :) A upřímně za mě je toto zatím nejkvalitnější Arganový olej jaký jsem vyzkoušela. 

Zakoupit můžete zde. A tímto moc děkuji za možnost vyzkoušet velmi kvalitní Arganový olej. 


Shrnutí:
Plusy:
+ má certifikaci
+ lisovaný zastudena
+ jemná skoro až nepostřehnutelná vůně
+ vhodný na tělo, obličej, oční okolí i vlasy
+ vhodný pro všechny druhy pleti i věkové kategorie
+ ideální i pro děti
+ nepálí, nedráždí pokožku
+ rychle se vstřebává
+ hojí akné, ekzémy

Mínusy:
- nenašla jsem


Hodnocení: 10/10

Komentáře

  1. Musím říct, že tohle mě zaujalo :)
    Miska blog

    OdpovědětVymazat
  2. Zrovna jsem o něm taky psala a jsem s ním moc spokojená :)
    Lovely imperfections

    OdpovědětVymazat
  3. tak toto je asi naozaj zázrak :) už som o ňom čítala a asi sa po ňom aj viac popozerám :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono všeobecně tyhle zajímavější rostlinné oleje jsou skvělé, ale málo který se hodí pro všechny typy, třeba opěvovaný kokosák dost může ucpávat póry

      Vymazat
  4. Krásné fotky :) Přiznám se, že arganový olej jsem ještě nikdy nezkoušela. Oleje užívám hlavně vnitřně a na tvář upřednostňuji spíše krémy.

    Soutěž o Regenerační set Granátové jablko Weleda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Vnitřně se přiznám, že to s oleji trochu flákám, vždy si řikám, že budu poctivě přidávat a pak na to zapomenu a použiji klasicky olivový olej do salátu nebo smoothie

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky