A co je pro mě jedovaté ?

Asi spousta z Vás,kteří milují přírodní kosmetiku nebo celkově sledují blogy s touto tématikou zaznamenala další ročník soutěže s Lohas magazínem s letošní tématikou soutěžních článků - Co je pro vás toxické?  No soutěž i články sleduji, některé články se mi samozřejmě i moc líbí a i když jsem se sama rozhodla letos akce nezúčastnit spousta článků mě donutila k zamyšlení co, že to je pro mě toxické, jedovaté..No a rozhodla jsme na toto téma napsat takový povídací článek ( nesoutěžní ) jen tak protože si myslím, že se jedná o téma nutné probrání. Takže uvařte si kávu a dejte si něco sladkého, bude to potřeba. Navíc článek proložím fotkami,které mám moc ráda a fungují na zlepšení nálady jedna dvě :)

Příroda dokáže nabít pozitivní energií, takže hurá na procházku :) 

Téma soutěže se týkalo toxicity v oblasti kosmetiky, jídla apod. takže i mé první myšlenky vedly touto cestou...Je pro mě konvenční kosmetika a celkově její suroviny toxické, jedovaté a jsem výhradně proti nim? No ano můj mozek je tak nějak částečně "zelený" a miluje bylinky, kosmetiku která voní přírodně a celkově mě tato oblast zajímá z 90% víc než sortiment Sephory apod. Ale ruku na srdce používám výhradně přírodní věci? Ne, rozhodně ne. Jsem prostě ženská co miluje beauty svět, má ráda kvalitní věci a věci co mi fungují přesně tak jak chci. A ano možná to zní sobecky, pokud takové věci nenajdu v přírodní kosmetice klidně budu dál používat tu "chemickou" , prostě to tak je. Nebudu Vám tady říkat, že jsem svatá ,když to tak není. Ano mám dekorativku z 90% klasickou, z 80% to samé vlasovou péči a pleťovku a péči o tělo naopak z 99% jen přírodní...a mám se za to snad nesnášet, mám si připadat špatně..ani omylem, myslím, že péče o sebe sama by každého měla bavit, být pravidelná a ne abychom z ní měly výčitky kvůli tomu , že prostě není všechno tak čisťounké jak bychom potřebovali. Takže ano v kosmetice jsem ochotná dělat ústupky, takže tohle asi pro mě nevyjadřuje tu pravou toxicitu...Tak se posuneme dál.

Zastavit se, rozhlédnout se a potichu vnímat tu klidnou energii přírody...

Jídlo a jedy...Ano dnes není v pořádku jíst ve fast foodech, není dobré ohřívat si věci v mikrovlnce, není dobré jíst kaloricky nabité dortíčky, dát si nutelu kvůli palmovému oleji nebo nedej bože sníst tatranku, není zdravé ani in vyfotit se jak se cpete gulášem nebo pořádným kusem prorostlého bůčku...dnes se dbá na zdravou stravu, hodně vitamínu a minerálů, jídlo fresh, domácí, raw, vegan, vegetarian, bio, lokální, rostlinné, paleo a já nevím co všechno. Ano tato doba přeje zdravému životnímu stylu...a je to dobře, nečekejte , že to tu budu srážet,to ne. Podle mě je jasné , že fast food klasického typu není nic dobrého, jídlo zde prostě není kvalitní proto je tak levné. Je jasné, že doma uvařené jídlo z dobrých surovin nic nepředčí. Ale nic se nemá přehánět. Nikdo se nesmí nutit do něčeho co mu nedělá dobře jen protože to je in, nebo do toho co mu nechutná. Prostě zapojit selský rozum a ano když mám chuť na colu tak si jí prostě dám no a co? Svět se nezboří a já po doušku neumřu, je jasné, že jí nebudu pít  místo vody apod. Ano dám si klidně ne-bio steak a nebudu ho jíst s výčitkami, když na něj budu mít chuť proč ne? To samé pokud budu chtít být vegan jasně hurá do toho, nemám nic proti žádnému food stylu, hlavně žádné striktní názory, šikana, pohoršování nebo moralizování...ano vím, že tatranka asi není nabitá vitamíny, není bio a já nevím co všechno,ale pokud na ní mám chuť tak si jí dám...pokud ta chuť bude pětkrát denně je asi něco špatně :)) Když se domů z práci doplazím unavená večer nepoběžím prostě k plotně klohnit si tam super zdravé věci,ale klidně si objednám pizzu. Prostě žádný stres,když mi to udělá v tu chvíli dobře a můžu si dát třeba vanu, jít na delší procházku se psem, pomilovat se svým chlapem místo hodiny u plotny proč mám mít výčitky z objednaného jídla, z mraženého jídla? Někdy to prostě nejde super zdravě, takže hlavně žádný stres :) Takže ani toto témě pro mě evidentně není to extra toxické..no tak co by to mohlo být?



Co třeba léky. Ano dnes je in léčit se přírodně, takže vyhledáváme psychosomatickou ordinaci, čínskou medicínu, homeopatii, aromaterapii a já nevím co všechno ještě. Ten kdo bere antibiotika je blázen a sám sebe vraždí zaživa a spolknout růžovou chemickou pilulku na bolest...no horší hřích neznáme že? Ano i tady jsem pro šetrnější alternativní postupy a vše co souvisí s přírodou, ano lepší uzdravit psychiku a tělo poté většinou přijde samo, i to je pravda. Ale opravdu mám ,když mě chytne bolest hlavy cvičit jógové pozice, čichat k levanduli, zkoušet si mačkat body na ruce a bůhví, kde ještě a pak sníst homeo kuličky a po třech hodinách kdy to nepřestane s úsměvem tvrdit že si jdu radši uvařit bylinkový čaj? Ani omylem, pokud to nezabere do hodinky prostě jdu a dám si prášek  ne vždycky to prostě přírodně jde a není vždy ani prostor a čas. Nebo si myslíte, že v práci je čas hodit si nohy nahoru, prodýchat se u otevřeného okna a říct zákazníkům - Moment hledám správnou asánu??? Asi ne , že? V práci prostě musíte fungovat, nedá se nic dělat. Že je svět zlý, moderní a příliš rychlý a jen o penězích? Ano tak to je a bohužel ty peníze potřebuje a tudíž musíme fungovat a ne vždy to jde přírodně. Takže opět to chce přistupovat k tomu s rozumem a když se svíjíte v bolesti ze zánětu močového měchýře a tvrdíte, že klidně ještě den dva vyzkoušíte bylinky a přitom brečíte bolestí....no pardon tak si prostě klidně vezměte antibiotika a až vám bude dobře hledejte příčiny přírodně abyste se celé situaci vyvarovali...prostě nebýt v ničem striktní to je to oč tu běží :) Takže ani léky a klasická medicína pro mě nejsou nejvíc toxické...co by to tak tedy mohlo být...

Mít zvířátko o které smíte pečovat je jedna z nejlepších psychoterapií aneb když se jim kouknete do těch bezelstných očíček nemůžete se přeci cítit špatně :) 

Ano už to mám, nejvíc toxická je pro mě lidská ZÁVIST! Ano je to tak, protože závistí začíná většina zla mezi lidmi. Za svůj řekla bych ,že ještě pořád poměrně krátký život jsem se s touhle vlastností ,kterou Bohdalová v pohádce správně nazvala Nesmrtelnou, setkala už milionkrát. Lidé jsou schopní si závidět snad úplně všechno - ženy si mezi sebou závidí většinou postavu, věk, děti, úspěchy, kabelky...no prostě všechno. Muži zase většinou své krásné partnerky, úspěchy, auto, peníze nebo svaly. Prostě vždycky se něco najde.


Jen se zamyslete kolikrát se vám stala situace, že přijdete na úřad nebo do obchodu kde obsluhuje starší a baculatější dáma a vy jste najednou mladší a hubenější než ona, což se jí evidentně nelíbí a dá vám to sežrat? A přitom na starou paní nebo pána před Vámi byla taaak milá ...proč je tedy na vás protivná, odsekává a asi vás každou chvilkou pošle někam,byť vy za to očividně nemůžete? Ano závist, momentálně vás dost nesnáší protože jste hezčí..že je to přeci banalita? Ano je,ale závist je mocná. Nebo kolegyně....už se Vám stalo že se proti vám v práci spikly protože třeba chodíte cvičit, jíte zdravěji než ony, jste mladší, nebo jste úspěšnější? Ano taky model co se stává běžně. Já osobně tohle nechápu, ano mohu závidět ,ale jak já říkám přejícně a motivačně, to je jediná forma povolené závisti. Mám kamarádky ,které jsou hubenější a to je mám za to nenávidět? Ne.....závidím jim a řeknu si přeji jí to, snaží se , maká v posilce , tak bych mohla konečně taky,když chci takovou postavu. Tak tohle je přející závist a taková jediná by měla existovat. A ne , že radši řeknu to je ,ale hubená mrcha a půjdu si dát koblihu a závidět jí to a postupně jí nenávidět. A za každým rohem jí pomlouvat.  To je holý nesmysl a stejně vlastně nenávidíme sami sebe, protože to co závidíme druhým chceme sami a štve nás , že to nemáme, nedosáhneme na to apod. Takže závist a poté nenávist co cítíme k druhým , je v pravém slova smyslu nenávistí k nám samotným.... takže nejen , že pak ubližujeme ostatním kolem sebe,ale šíření těchto emocí neprospěje ani nám. 


Už existuje x studií ,kdy se zjistilo, že slovo má ohromnou moc a to klidně i to nevyslovené nahlas...nebo jste nikdy neviděli co slovo ZÁVIST, nenávist, zloba apod. udělá s krystalky vody? Ty šílené chaotické obrazce...a co to teprve musí dělat s naší krví a tělem,když se nám tohle honí v hlavě? Že na to nevěříte, že to je blbost...ok  , klidně. Tak si zkuste sednout před televizi a pustit si krimi zprávy o vraždách, násilí a pak zavřete oči a zamyslete se jak vám je...máte stažené břicho, cítíte jakoby nevolnost, úzkost, máte chuť dát si čokoládu ? No tak tohle je negativní energie,která se rozlívá do celého těla. Teď si zkuste pustit video se štěňátky, miminky, nebo jak někdo někomu pomáhá v těžkých chvílích, jak se lidi objímají ..znovu zavřete oči..a co cítíte? Příjemné teplo, trochu se sami pro sebe culíte, máte hřejivý pocit a žádné bolení břicha? Tak tohle je pozitivní energie a takto stejně působí vaše myšlenky, jen pomaleji , postupně ,ale o to dlouhodoběji. Je to jako rez..na kousíčku nevadí,ale pokud jí neodstraníte hned a nestaráte se o věc dlouhodobě správně rez ji celou zničí, rozpadne se , znehodnotí a takto fungují i negativní emoce, závist.... Takže ano tohle je pro mě doopravdy toxické a bohužel neřešitelné. Každý můžeme ovlivnit jen sám sebe, nikoho jiného..takže se prosím zamyslete co je v životě opravdu důležité a pojďme si přestat závidět :)

Úsměv nic nestojí a udělá radost nejen vám,ale i ostatním a je jedno jestli s makeupem nebo bez něj, důležité je aby byl upřímný :) 

Děkuji za přečtení článku a doufám, že se vám bude líbit...asi jsem se potřebovala vypsat z toho co vidím kolem sebe a předat vám takové přání být na sebe hodnější. 

Komentáře

  1. Krásný článek! Moc se ti povedl. :-) A jinak závist je mrcha. Často se při ní přistihnu. Nezávidím teda materiálno, ale třeba rodinu, přátelství, zážitky a tak.. Snažím se ale se sebou něco dělat a být vděčná za to, co mám. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu :) Myslím, že jakmile si uvědomuješ svou závist a víš, že to není ok tak to vlastně ok je :)))) Protože pak jsi právě vděčná za to co máš atd.

      Vymazat
  2. Pekny a hlavne triezvy clanok.

    OdpovědětVymazat
  3. Velmi trefné :) Bohužel je to tak.. Když člověk závidí jiným, znamená to, že je sám se sebou nespokojený a je vlastně nešťastný.

    MŮJ BIO SVĚT

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je škoda, že spousta lidí si tohle spojení neuvědomuje nebo spíše nechce uvědomit :/

      Vymazat
  4. V mnoha, mnoha bodech se krásně shodneme, tak má radost :) Vlastně jsem chtěla článek nesoutěžně též napsat, ale už nějak nemám proc :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky