Velký test deodorantů bez hliníku

Dnes si udělejte velký čajíček nebo obří hrnek kávy, protože Vás čeká velký článek, kde se podíváme na "zoubek" celkem 7 deodorantům bez jakékoliv formy aluminia, tedy hliníku.

Tak zde máme všechny testované přípravky pěkně pohromadě :) 

V poslední době zažívá přírodní nebo dokonce bio kosmetika velký boom, lidé se víc zamýšlejí co si dávají na pokožku a jedním velkým tématem už i v klasické kosmetice jsou právě hliníkové soli obsažené v antiperspirantech a deodorantech. Neustále se spekuluje zda jsou bezpečné nebo naopak. Prokázáno zatím nebyla škodlivost jiná než alergické reakce, pálení po holení apod. Ale nejvíc se spekuluje o tom zda neucpávají příliš potní žlázy a nemohou způsobovat rakovinu prsu apod. No prokázáno nic nebylo,ale i tak chce hodně z nás přirozenější ochranu před pocením a pachem. Takže slovo dalo slovo a Zuzanka z eshopu Lekarna.cz pro mě vymyslela bojový úkol a to otestovat několik deodorantů bez aluminia a porovnat jejich výdrž a to jak celkově působí. Proč píši bojový? No upřímně já osobně přes jaro a léto používám driáky největšího kalibru,které s šetrností mají prach málo společného a aluminium obsahují :( Důvodem je , že já osobně se potím snad za dva lidi dohromady!! Nemám problém s pachem , ale spíš s množstvím tekutiny,které jsou mé potní žlázy schopné vyprodukovat...občas mám pocit, že moje tělo je tvořeno snad z 99% vody a tu jsem schopná v létě vypotit :)) A na to mi právě nejvíc zabírají klasické antiperspiranty a ty dva tři co jsem zkusila přírodní s tím nic nesvedly, takže jsem na dlouhou dobu přestala hledat v šetrnějších vodách. A jen na podzim a zimu chci vždy něco alespoň trochu méně chemického. Ale výzvy jsem se ujala čestně a otestovala jsem pro Vás větší množství přípravků a některé jsou dokonce čisťounce přírodní :) Vždy budu hodnotit hlavně výdrž, jak regulují pach, jak omezují pocení jako takové a pak celkové hodnocení. Tak jdeme na to. Výrobky půjdou za sebou tak jak jsem je testovala, takže nejsou seřazené od top po nejhorší apod. Berte prosím také v potaz to, že já se opravdu potím víc, takže pokud s tímto nemáte takový problém mohou u Vás jednotlivé kousky dopadnout o něco lépe.

Od značky La Roche-Posay jsem si vybrala celkem tři zástupce v různých provedeních - sprej, tuhý a kuličkový deodorant, takže na ty jsem se vrhla jako první.


La Roche-Posay Deo Physo aerosol 24h


Toto je největší balení co jsem testovala, celkem má 150 ml a jako jediný je ve formě spreje. Tuhle formu má rád i přítel, takže tento otestoval spolu se mnou. Deodorant má bojovat jak s pachem tak i s vlhkostí, takže super má omezovat i pocení, takže to je to co hlavně potřebuji. Jako hlavní složky obsahuje jíl a perlit. Právě perlit i jíl mají absorbovat vlhkost a tím omezit mokré skvrny na oblečení. Je bez alkoholu, hliníku a parabenů.


A teď jdeme na samotné testování. Sprej se má použít z 15ti centimetrů na pokožku podpaží,která není poraněná nebo podrážděná ( jednou jsem zapomněla , že jsme se předtím holila a pálilo to jako čert, takže na to pozor ). Sprej krásně voní, takový parfém jako krém ,který je pro tuto značku typický. Máte hned pocit takové péče a voníte jako miminko natřené krémem :) Takže moc příjemná vůně, která neruší žádný váš parfém. Sprej jsem zkoušela ve volném dnu , za běžné aktivity ,když bylo venku tepleji asi kolem 27°C. Ihned po nastříkání cítíte vrstvu kterou vytvoří a když si i přes den sáhnete do podpaží cítíte jí. Je to určitě silikonem,který obsahuje, je to taková jakoby maličko kluzká vrstvička. Není mi to až tak příjemné,ale nevadí. Přítel toto vůbec nevnímal, co ovšem jemu vadilo je, že zanechává bílý povlak. A ano je to vidět v kraťoučkých chloupcích, že opravdu zanechává bílou vrstvu, na oblečení jsem si toho nevšimla. Ten den jsem ale měla šedé a bílé věci, žádné černé, u těch by to asi byl průšvih a museli byste oblékat opatrněji.


Po cca 4 hodinách necítím žádnou vlhkost,ale za to když si přičichnu úplně k pokožce trošku cítím nepříjemný pach potu,ale je to opravdu jen,když si přičichnu úplně k pokožce. Za další dvě hodinky už mám pocit, že bych musela použít deodorant znovu, ani tak ne kvůli vlhkosti,ale  už nemám tak komfortní pocit právě kvůli pachu. Takže tenton deodorant vydrží tak maximálně dobře účinný cca 5h při běžných aktivitách. Na sport by to bylo horší. Také do kabelky není, přeci jen je to největší kousek ze všech testovaných. Za mě tedy průměr. Více informací zde.


Hodnocení: 4/10

La Roche-Posay Deo Physio roll-on 50ml


Druhým testovaným kouskem je s velmi podobným složením jako předchozí , deodorant v kuličkové podobě. Já kuličkové většinou moc nemusím, mám s nimi zkušenost, že lepí, takže jsem byla zvědavá jak dopadne tento. Složení tedy skoro stejné, opět perlit, alantoin a žádné parabeny, hliník atd. Rozdíl je patrný v tom, že na prvních místech není silikon! Což je super, protože po nanesení a vstřebání není cítit taková ta "kluzká" vrstva jako u předchozího. Za což jsem víc než vděčná. Vůně je velmi podobná,ale o něco málo hezčí, víc jakoby sladká, květinová a přesto krémová. Toto na rozdíl od předchozího bych nedoporučila jako unisex,ale spíš už pro ženy.



Při aplikaci samozřejmě cítíte víc vlhkost, jedná se o tekutou formu. Bohužel trvá velmi dlouho než se vsákne a než zmizí lepivý pocit. Takže rozhodně natřít se ihned obléknout moc nejde. Takže jsem si mezitím vyčistila zuby a vyfoukala ofinu, a teprve poté jsme se mohla obléknout. Opět jsem testovala při běžných aktivitách v teplejším počasí. Vydrží voňavý zhruba o hodinku déle než předchozí a s vlhkostí jsou na tom zhruba stejně. Rozhodně nic do extra veder nebo na sport. Na pokožce,ale je mi rozhodně příjemnější,když pominu delší vstřebávání. Nepálí mě ani když jsem si ten den holila pokožku. Výdrž je tedy cca 6h a poté se musí hlavně kvůli pachu aplikovat znovu. Více informací zde.


Hodnocení: 5/10

La Roche-Posay Deo Physio stick 40g


A třetím kouskem je tuhý deodorant ,který je opět na stejné bázi jako dva předchozí, takže již to vše nebudu opakovat. Ve složení tu ihned vidíte silikon,ale kupodivu v této formě neudělá tu "kluzkou" vrstvu,ale na pokožce je velmi příjemný. Ze všech tří bych ho hodnotila jako nejpříjemnější na kůži, nemusíte vůbec čekat až zaschne, ihned se můžete obléknout. Toto je také má nejoblíbenější forma deodorantů vůbec. Maličko dělá bílé skvrny, takže pozor s černým oblečením. 


Testovala jsem ho pět za běžných aktivit při opravdovém vedru, bylo něco málo přes 30°C. Co se týče vůně samotného přípravdu je velmi jemná, rozhodně nejméně výrazná ze všech La Roche Posay. Ale kupodivu lépe maskuje Váš vlastní pach, vydržel krásně 8-10h v dokonalém stavu, poté jsem už měla trošku pocit, že při přičichnutí přímo k pokožce maličko něco cítit, takže jsem poté aplikovala znovu. Také trochu reguluje i množství potu,ale samozřejmě antiperspirantu se nevyrovná. Ale za mě skvělá náhrada do chladnějších dní nebo teplých kdy jste spíše doma. Kdyby o trochu víc reguloval množství vlhkosti, byl by to adept na ideálního parťáka na celý rok. Mile mě překvapil a mohu ho vřele doporučit. Víc o něm zde. 


Hodnocení: 9/10

Primavera svěží deodorant Limetka a Zázvor 50ml


Tak na tenhle kousek jsem se těšila ze všech nejvíc!! 100% přírodní a překrásně balený kousek od velmi dobré značky Primavera, navíc s úžasnou svěží vůní limetky a zázvoru. Balení je krásné,ale zároveň nejméně praktické, je totiž skleněné a těžší, takže nic moc třeba do kabelky. Ale zase to balení Vám udělá v koupelně radost, je krásné a takové luxusní. Jinak je to tedy klasický roll on a tedy ihned po nanesení máte vlhčí pocit. Opět trvá déle než se vsákne a můžete se obléknout,ale ne tak dlouho jako předchozí La Roche-Posay. Vůně je opravdu krásná, přírodní, bylinková a svěží po limetce s pikantním zázvorem. Rozhodně nejlépe vonící deo ze všech. Také obsahuje nejvíc pečujících složek, takže vaše pokožka bude opravdu hýčkaná. 



Bohužel pak přichází velké zklamání, vůně přípravku se vytratí už zhruba po dvou hodinách a poté již začínáte cítit pach potu. Nejprve jen při přičichnutí k pokožce,ale za hoďku dvě už máte pocit, že jste trochu cítit i když si zrovna nestrkáte nos do podpaží a to je mi tedy vážně nepříjemné. A to opakuji, že já s pachem problém nemám! Takže pro někoho kdo ano jsou tohle totálně vyhozené peníze. Aplikovala jsem tedy po cca 3h znovu , na chvilku to pomohlo,ale po dvou hodinách se problém opakoval :/ Testovala jsem při teplejším počasí do 30°C a zase při klasické námaze. Vlhkost trochu omezoval,ale nejvíc byl problém s pachem. Nevím zda nějak všechny látky provokovaly mé potní žlázy k vylučování pachu víc nebo prostě absolutně nulově zabírá,ale zklamání tedy obrovské. U mě prakticky nulová účinnost a tedy i propadák celého testu. Ještě ho chci vyzkoušet až bude o dost chladněji zda nebude stačit než poputuje do koše...ale nevím nevím. Je to ohromná škoda, protože pokožka byla krásně hlaďoučká, klidná a složení se mi moc líbí. Ale prostě neobstál ani omylem. Více informací o něm najdete zde. 



Hodnocení: 1/10

Atopic Skin Roll-on deodorant 75ml


A tohle je pro mě absolutní novinka, firmu Instituto Espanol vůbec neznám a ani jsem nevěděla, že existuje deodorant pro atopiky. Líbí se mi velké balení o objemu 75ml, ale stejně jako Primavera je ve skle a pěkné těžké, takže nic do kabelky. Leda tak na sebeobranu :) Balení je takové opravdu lékárenské a mě osobně se moc nelíbí,ale co deodorant nikomu neukazujeme. Je bez alkoholu, parabenů a samozřejmě bez aluminia. Obsahuje olej Sacha inchi, takže o pokožku i pečuje a nevysušuje ji. Což mohu potvrdit, pokožky,když ji i večer umyjete je krásně hlaďoučká, jemná jako po Primaveře. Je vidět, že když se přidá nějaký ten extrakt nebo přírodní olej kůže to jemností ocení. Vůně je taková svěží mýdlová, takhle nějak voní čistota :) Vůně tedy není nepříjemná a nepřehluší parfém.




Po nanesení čekáte jen chvilinku než se vstřebá a nezanechává lepivý pocit. Podle mě je v tomto ze všech roll-onů nejlepší. Nepálila mě a ani nijak nedráždila. Vůně vydrží poměrně dlouho a nemám potřebu znovu přetírat. Vyzkoušela jsem ho jak za vyšší teploty tak v chladnějším dnu. V chladnějším dnu vydržel pocit svěžesti při běžných aktivitách cca 8-9 hodin, což je super. Omezuje i lehce množství potu. Při teplejším prostředí mi vydržel zhruba 6-7 h. Takže za mě jeden z lepších deodorantů a mohu vřele doporučit. Na chladnější dny to bude rozhodně můj parťák. Víc info najdete zde. 


Hodnocení: 7/10

Bioderma Sensibio deo 50ml


A máme tu další lékárenskou značku a tentokrát Biodermu a deodorant z řady Sensibio. Takže deo pro velmi citlivou pokožku ,který se dá dokonce použít ihned po holení a slibuje, že nebude dráždit. No a vyzkoušeno a fakt super, pokožka je klidná, nepálí. Takže za mě skvěle praktické! Vůně taková dost neutrální, jemná jakoby krémová,ale málo patrná. Po nanesení se velmi rychle vstřebává a nelepí.



Má dokonce dlouhodobě regulovat množství potu,ale tento efekt se uvidí až opravdu při delším testování, takže toto nemohu zhodnotit. Každopádně vlhkost reguluje parádně a to i při teplejším počasí :) Na oblečení a to ani na černém jsme se nevšimla skvrnek. S vlhkostí jsem tedy problém neměla určitě něco kolem 8-10h ,ale s pachem to bylo o maličko horší, tam jsem trošku cítila pot zhruba po 8h ,ale jen malinko. Stačilo obnovit vrstvičku a v pohodě. Takže za mě zase jeden z lepších kousků a navíc mi přijde ještě o něco šetrnější než ten pro atopiky viz výše. Ten bych si totiž asi úplně nedala po holení, myslím, že tam by štipkal,ale tenhle je takový konejšivější nebo jak to popsat. Více info zde.


Hodnocení: 8/10

Salt of the Earth aneb krystal deodorant 90g


Tento pro mě hodně zvláštní deodorant jsem si nechala na konec, protože za prvé vypadá nejvíc podezřele, má zvláštní použití a celkově jsem mu moc nevěřila. Jedná se o deodorant tvoření 100% antibakteriální minerální solí, tedy jejím krystalem. Balení má opravdu moderní a originální, po Pprimaveře je to druhé co se mi nejvíc líbí :) Po odšroubování uvidíte prostě kus hladkého krystalu, vypadá to hrozně zajímavě a pro mě dost netradičně. Vůně je taková nijaká, jako sůl , prostě skoro žádná a když už něco cítíte není to úplně popsatelné jako vůně,ale pejskovi to vonělo nejvíc (ano asistuje u každé novinky co mám a musím mu vše dát očuchat jinak je z toho mrzutý a tohle mu teda vonělo tak, že to chtěl hned olíznout, asi ví co je zdravé). Tento deodorant je asi nejčistší forma jaká jen lze vyrobit, je vhodný i pro vegany a vegetariány, absolutně unisex, vhodný i pro citlivou pokožku a otestovaný staletími používání. Ve složení naleznete tento nápisPotassium alum - síran draselno-hlinitý, takže ano určitá forma hliníku to je,ale jedná se o přírodní látku,která se nachází v přírodě. Používá se po staletích v tradiční čínské i indické medicíně a to dokonce nejen na pokožku,ale i vnitřně. Navíc o proti klasickému hliníku v klasické kosmetice zůstává tento na povrchu pokožky.



Používá se na lehce navlhčenou pokožku,kdy se právě uvolní látka z krystalu, nasucho by to tedy opravdu nefungovalo. Překvapilo mě , že je aplikace hodně příjemné, takové pohlazení dokonale jemným krystalem. Ihned se přípravek vsákne a vytvoří dokonale suché a jemné podpaží!! Žádné čekání na vstřebání!! Pach i vlhkost omezuje ze všech nejlíp, vydržel mi v teplejším i chladnějším prostředí skoro celý den. Je jen o něco málo horší než můj chemický driák a to jen v omezení množství potu. Pach zvládne s přehledem, absolutně nebyl cítit celý den pach potu! Jen ke konci dne jsem cítila trošku vlhčí podpaží,ale nic kritického, stačilo aplikovat znovu a pohoda. Ještě ho chci vyzkoušet na sport, jen teď nebyl moc čas, takže toto sem ještě časem dodám. Ale tedy za mě rozhodně vítěz a můj nový best kamarád. Takže stoprocentně na podzim i zimu na 100% doporučuji tento a na léto i jaro myslím, že by taky obstál. Prostě hrozně mile mě překvapil a jsem z něj nadšená. A ještě tím víc ,když vím, že je přírodní!! :) Víc info zde.



Hodnocení: 10/10

Takže takto dopadlo mé obří testování deodorantů. Byl to docela mazec, ke konci jsem si už připadala trošku jako blázen,který si pořád čichá k podpaží :)) Ale bylo to pro mě super přínosné, už vím, že k šetrnějším deodorantům nemusím být skeptická, vím,které si nechám a které poputují dál. A rozhodně omezím použití chemických driáků na minimum!! A nechám je ležet v šuplíku jen na extrémní dny a naopak na každodenní použití si nechám ty šetrné. Doufám, že vám moje recenze pomohla a budu se těšit na vaše zkušenosti a komentáře, plus samozřejmě na další tipy co musím určitě vyzkoušet. A děkuji i Zuzance bez které by tento nápad vůbec neměl šanci na úspěch a zrealizování, protože mé skeptické já by do toho nikdy nešlo a neměla bych šanci změnit názor :)

AKTUALIZACE k červenci 2017 - musím trochu poupravit hodnocení deodorantů, nyní jsem vyzkoušela krémové čistě přírodní verze Soaphoria a Mylo a ty jsou o hodně lepší než nejlépe hodnocené deodoranty z tohoto článku. Oproti nim si od každého deodorantu odečtěte dva body dolů. Brzy na blogu recenze na tyto přírodní :)

Komentáře

  1. Dokonalé nehty!!:))) Určitě některej prubnu, smrdět potem, to není nic pro mě:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)) taky jsem si říkala, že tahle barvička vypadá na fotkách hodně dobře a přitom je to jen Sally. Myslím že deodoranty by měly být povinné hlavně do mhd :)))

      Vymazat
  2. Super clanek, nad Salt of the earth uz dlouho premyslim a presvedcila jsi me. Jdu do nej👍

    Andreablog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt mě hodně překvapil, od něj jsem nějak nic nečekala a zabral na mě nejlépe. Snad bude fungovat stejně i u tebe :)

      Vymazat
  3. Tak ten vysledok Salt of the Earth vyzera super, skoda len ze potassium alum je vlastne potassium aluminium sulfate, takze tam hlinik je :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Silvi, moc dík za upozornění, chtěla jsem to tam trochu rozepsat,ale nakonec jsem na to zapomněla. Ano máš pravdu jedná se o určitou formu hliníku,ale trochu jinak působící a používanou i v tradiční čínské medicíně, tudíž má mou důvěru. Víc jsem tedy uvedla do textu. Ještě jednou děkuji, protože toto je potřeba objasnit.

      Vymazat
    2. Nie je zac :) Prislo mi to zaujimave, ze aj ked obsahuje hlinik je odlisny od beznych hlinikovych antiperspirantov. Nevies nahodou ako vlastne ten krystal funguje, ze akym sposobom chrani pred zapachom a scasti aj potenim? Lebo som sa zo zvedavosti mrkla na stranku vyrobcu, ale neviem to tam nejak najst... Inak super clanok :)

      Vymazat
    3. Mělo by to být tak, že funguje pouze proti pachu, sůl by hubí bakterie obsažené v potu, ty ho potom nerozkládají a pak tedy není "kdo" by tvořil zápach. Neměl by mít vliv na množství potu jako takového. Ale já si všimla i tohoto efektu, nevím jestli placebo efekt,ale já jsem spokojená :)

      Vymazat
    4. Aha, ďakujem za vysvetlenie, znie to dobre :)

      Vymazat
  4. zaujali ma posledne tri. mam prave problem s atopickym ekzemom v podpazusi a zaroven sa aj dost potim , takze je tazke najst deodorant alebo antiperspirant, ktory by mi vyhovoval :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti nezávidím, já mám atopický ekzém jen občas na pažích, jinak naštěstí klid a podpaží nemám extra citlivé.

      Vymazat
  5. Super podrobný článek, díky za něj! Možná dám nějakému bezhliníkáči šanci, ale mně už nestačí ani Rexona Maximum Protection. :(

    OdpovědětVymazat
  6. Nejdřív bych chtěla poděkovat za skvělý článek a hlavně super, že je nafocené i složení. Po jeho rychlém zkouknutí bych do prvních tří rozhodně nešla kvůli silikonů. Primavera vypadá super, ale škoda toho nic moc účinku. Atopic Skin Roll-on deodorant mě naštval asi nejvíce. Je sice bez parabenu, alkoholu a hliníku, ale je tam IMIDAZOLIDINYL UREA, což je teda velký hnus. Doporučuji vyhledat informace v databáci skin deep. ;) Jo a taky ve složení je název benzyl alcohol, což je trochu zvláštní, když na obalu je bez alkoholu, ale může tam být opravdu malé množství třeba 0,001 ml, nebo tak něco. Přesto je to trochu divné. A ještě k té biodermě složka - BHT, taky nic moc. Zato ten poslední mě opravdu zaujal a nejspíš ho i vyzkouším.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky