Sníček aneb doplněk stravy pro dobrý spánek

Tak tu pro Vás dnes mám zase trochu něco jiného než jen kosmetiku, tentokrát se podíváme do kategorie Zdraví. A to konkrétně nakousneme téma dobrý spánek, respektive klidné, snadné a rychlé usínání bez nezdravých a návykových prášků na předpis apod.


Určitě se už hodně z Vás někdy potýkalo s obdobím , kdy se Vám hůř usínalo. Ležíte v posteli a ne a ne usnout, sice jste unavení jako kotě,ale spánek nikde. Je to zvláštní, tělo by spalo, protože cítíte jak se každý sval pomalu uvolňuje a vpíjí do postele,ale hlava ne a ne přestat pracovat, převalujete se a jediné čeho dosáhnete je , že jste  víc naštvaní a unavení...jojo tohle zná asi občas každý. Důvodů může být několik nevhodné prostředí pro spánek - hluk, příliš světla, přetopeno nebo naopak extra chladno, příliš mnoho elektroniky v místnosti , mnoho kávy nebo silného zeleného čaje pozdě odpoledne nebo večer apod. Toto jsou příčiny,které je třeba zmírnit nebo nejlépe odstranit.
Teplota v místnosti kde spíme by neměla být jako sauna a ani jako lednička, ideální teplota je prý kolem 17-20°C ( což samozřejmě v letních pařácích moc nejde ),ale prostě pokud to lze větrejte a v zimě místnost nepřetápějte. I v zimě je před spaním dobré na chviličku vyvětrat , lépe se pak spí. Omezte v ložnici elektroniku, mobily nemějte v nabíječce pokud to lze hned u postele, televize do ložnice nepatří a ideálně ani rádio, nebo to na noc vypněte. Omezte také počet zelených rostlin v ložnici,které Vám v noci ubírají kyslík. S hlukem toho asi příliš nenaděláte pokud jde z venku, jedině tak zavřít okno :/ Samozřejmostí je také mít kvalitní postel a především matraci, moc dobře vím z vlastní zkušenosti, jak dokáže narušit spánek levná , nekvalitní matrace zvlášť,když doma máte zdravotní. Kávu ani zelený čaj či jiné povzbuzující drinky nepijte po 16h! Takže to máme vlivy vnějšího prostředí a teď jdeme na vnitřní příčiny poruchy spánku.

Všeobecně poruchy spánku souvisí hlavně s psychikou , když tedy pominu stav nemoci,která vám krátkodobě třeba kvůli bolesti nedovolí spát atd. Psychika je mocná čarodějka a pokud zažíváme velké stresy, promítne se to ihned i do kvality spánku. Stačí přepracování , víc zkoušek nebo jakýkoliv psychický tlak a člověk se v posteli neúspěšně převrací a vytoužený spánek nikde. Já naštěstí tyto období nemívám moc často,ale sem tam se stane, že hlava nechce vypnout i když tělo je unavené a touží po spánku víc než po čemkoliv jiném. A právě tento stav se mi sem tam v poslední době objevuje v nové práci, kdy jsem xhodin na nohou, takže tělo je unavené,ale mozek je po celodenním mluvení a komunikaci se zákazníky nastartovaný na plné obrátky a neumí tak rychle vypnout. Takže pak ležím v posteli a přemýšlím aniž bych sama chtěla nad maličkostmi co se staly přes den a co bude další den apod. Prostě mozku trvá než se zklidní občas příliš dlouho a pak se budím unavená po pár hodinách spánku. A přesně s tímto druhem obtíží se dá velmi snadno bojovat pomocí bylinek a doplňků stravy!

Není potřeba hnát se hned za lékařem pro chemické prášky,které jsou návykové a pomalu nás zdrogují a jsme jak v komatu. Bylinky a správně zvolené kompozice nenávykových látek nám pomůžou krásně usnout a nemusíme je ani používat pravidelně pouze při potížích, šetrně a nenávykově. A právě při jednom z emailových "hovorů" se skvělou Zuzankou z eshopu Lekarna.cz jsme se dostali ke značce Aurum a jejich zajímavým doplňkům na zlepšení spánku. Mají zajímavou nabídku ,ale mě osobně nejvíc zaujal bylinkový Sníček - více info zde :) Takže jsme si řekli, že vzhledem k tomu, že chci rozšířit zaměření blogu víc na zdraví začneme klidným spánkem a vyzkouším tento doplněk stravy.


Sníček jak už tedy název napovídá je doplněk stravy pro kvalitní spánek. Sníček obsahuje Inulin, Mučenku, Meduňku, Vitamín B6 a Melatonin.
Složení viz níže:

Inulin 592 mg, Mučenka extrakt 3% z květů 50 mg, Meduňka extrakt 10:1 z listů 50 mg, Steran hořečnatý (protispékavá látka) 3,5 mg, Vitamín B6 3 mg / 214% (referenční hodnota příjmu), Melatonin 1,5 mg.



Melatonin je známou látkou,která funguje na léčbu nespavosti. Jedná se totiž o hormon,který běžně produkuje naše epifýza a hraje důležitou roli v biorytmech den/noc. Hladiny tohoto hormonu v našem těle jsou tedy závislé na střídání světla a tmy, kdy maxima dosahuje právě za tmy a to mezi 2-4 hodinou ranní. Světlo má tedy za následek ukončení "výroby" tohoto hormony a člověk se přirozeně s klesající hladinou budí. A logicky,když nám za tmy stoupá hladina melatoninu tak se nám chce více spát, proto jsme v zimě více ospalí a pořád si stěžujeme na to jak nám chybí sluníčko , tedy světlo. Což je také jedna z příčin proč v zemích s tzv. delší nocí zaznamenávají více únavy, depresí apod. prostě všeho moc škodí a to i tmy :) Na nižší hladiny melatoninu trpí všichni se směnným provozem, tedy pokud musíte pracovat v noci ,kdy je normální spát, tedy za tmy a vy naopak musíte spát přes den za světla, pro tělo to není přirozený proces a většinou tito lidé hůř usínají. Dále pak klesá produkce tohoto hormonu spolu s věkem, proto se říká, že důchodci vstávají se slepicemi, což jsou taková ranní "ptáčata". Prostě jen starším lidem chybí ideální hladinka tohoto hormonu,která by jim dovolila vyspávat. Toto všechno se právě dá napravit doplňkem stravy s melatoninem, který je vhodný pro všechny kromě těhotných a kojících žen, malých dětí a pokud trpíte nějakou závažnou chorobou, je také lepší se poradit, kvůli interakcím s vašimi běžnými léky. Například v Americe je toto nejoblíbenější látka na léčbu poruch spánku a k nám pomalu přichází až nyní. 

Inulin je velmi známí rozpustná vláknina rostlinného původu z kořeně čekanky, která podporuje tvorbu "hodných" bakterií ve střevech a celkově je dobrá pro trávení. Nevím moc proč je v této kombinaci, možná pro postupné uvolňování ostatních látek...no každopádně vláknina je potřeba vždycky ne?:) 

Mučenka je jednou u nejvíc uklidňujících bylinek při depresích,nespavosti, bolestech hlavy, PMS a celkovému zklidnění našeho těla i duše. Takže je jasné , že tu nesmí chybět. 

Meduňka ... no tak tady asi ani netřeba říkat proč nesmí chybět ve směsi na dobrý spánke. Je to naše tradiční bylinka, která nejen podle mě dokonale voní a já jí přímo miluji,ale hlavně dokáže stejně jako Mučenka uklidnit a "vypnout" naší přepracovanou hlavu. Zklidňuje a a dokonce i zepšuje náladu. 

Vitamin B6 podporuje správnou činnost nervové soustavy, mírní únavu a zklidňuje celé tělo a tím připravuje na spánek. 

Takže jak sami vidíte složenní je pěkné a hlavně dává smysl, vše je uzpůsobeno tak aby Vám to pomohlo krásně usnout a zklidnit mysl. Dávkování je pouze jedna tabletka před spaním, takže ani neberu dlouhodobě, prostě vezmu tabletku v den kdy vím, že jsem unavená až moc. Takové to přetažení kdy tuším,že bych se v posteli bez výsledku jen převracela a nic. Nebo i teď když jsem nemocná je to dobrý pomocník. Přes den toho naspím dost, přeci jen angína a zánět průdušek nic moc :/ Takže mám pak problém usnout večer, tělo je unavené,ale hlava vůbec, takže lupnu tabletku a v pohodě usnu. Dokonce si připadám ráno i odpočatější. Navíc spánek s tímto doplňkem stravy je hlubší, v noci se nebudím, nezdají se mi noční můry, prostě spím jak zabitá :) Jediné čeho jsem si všimla je , že pokud si dáte prášek až po nějakém to převalování třeba až kolem 23h nebo po půlnoci, ráno se Vám bude hůř vstávat, protože tělo potřebuje čas ,aby odbouralo melatonin, takže moje rada zní, jakmile tušíte, že by se Vám ten den mohlo hůř spát zamyslete se v kolik si chcete jít lehnout a kdy musíte vstávat a rozumně vezměte tabletku půl hoďky než chcete jít spát. Třeba včera jsem si chtěla jít lehnout v 23:00 , takže jsme si vzala prášek v 22:30. To ale ,když nevstávám druhý den do práce. Když mám vstát do práce chodím si lehnout ideálně kolem 22h. 



Takže si to shrneme. Já jsem s doplňkem stravy nadmíru spokojená, příjemná je i cena a složení. Líbí se mi , že funguje nárazově a nemusím ho zobat dlouhodobě. Na to jsem trošku lempl a jak jsem již psala nemám ani problémy se spánkem dlouhodobějšího charakteru. Líbí se mi, že vše co slibuje plní a absolutně ho mohu s čistým svědomím doporučit.

Shrnutí:
Plusy:
+ složení
+ nemusí se brát dlouhodobě,ale vždy jen podle potřeby
+ stačí jedna tabletka před spaním
+ spánek je hlubší a kvalitnější
+ snadněji se usíná
+ člověk se budí víc odpočatý

Mínusy:
- nesmíte brát tabletu pokud víte že za 4h vstáváte, to byste se probudily ještě dost ospalý, chce to dobře naplánovat

Moc děkuji Lekarna.cz za možnost vyzkoušet. A více informací naleznete zde.

Hodnocení: 10/10

Komentáře

  1. Parádní článek! Já mám už pár let problém, že se tak ve 4 ráno vzbudím a již neusnu. Celkově vstávám velmi brzy a teď když bydlím ve spolubydlení je pro mě ranní příchod spolubydlícího po noční vážně peklo. Děkuju za tip! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Tak to zkus, snad to zabere. Já jsem z něj nadšená. Ale mám jen lehčí problémy, spím jak zabitá dokonce i po zyrtecu :) Ale jako měla jsem třeba něco na bázi kozíku lékařskému, meduňky atd. ale do teď vše bez melatoninu a nic nezabíralo. Takže tohle mě nadchlo.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky