Péče o nohy a obuv

V poslední době se starám o chodidla ( a nohy celkově ) daleko víc než kdy dřív a to z jednoho prostého důvodu, když na nohou stojíte 12h musíte si je doslova a do písmene hýčkat. A to jak chodidla, lýtka tak i posilovat žilní oběh. Proto vytvářím novou rubriku Péče o nohy, kde najdete jak tipy jak se o nožky starat, nějaké cviky, prevence křečových žil, jak udržovat nožičky hladké, jak předcházet plísni atd. Dnes začneme mými oblíbenými přírodními aroma-terapeutickými pomocníky od firmy Atok - Thymosan a Deofuss. Oba jsou přírodní a využívají sílu bylinek. Tak si je pojďme jednoho po druhém představit.


Thymosan 
Je přípravek ve spreji určený k dezinfekci bot a ponožek. Je na alkoholové bázi a funguje buď jako prevence mykóz nebo jako součást léčby a dále je také vhodný při nadměrném pocení nohou, aby se zabránilo šíření bakterií a koriguje i zápach. Jako hlavní dezinfekční složkou je tu éterický olej hřebíček, který má výrazný protiplísňový efekt. Aroma je tedy vyloženě silně bylinkové až lékárenské a kořeněné, prostě léčivé. Nic krásného to není,ale mnohem lepší než smradlavé nožky :)


Neředěný přípravek se nastříká do botiček, na ponožky a nechá se působit pět minut nebo do zaschnutí. Dokonce jsem četla tipy jak ideálně usmrtit všechny spory, plísně apod. A to tak , že nastříkáte na ponožky, do bot a tak dále, dáte věci do sáčku a uzavřete na těch pět minut, tak pochcípají potvůrky komplet všechny. Toto je podle mě ideální pokud již plísní trpíte. Protože jakmile léčíte plíseň,ale zapomínáte na dezinfekci ponožek a bot,můžete se v tomto začarovaném kruhu doslova motat x měsíců ne-li let. A nedej bože ,když si vaše botky půjčí někdo jiný, může tak plíseň chytit v cuku-letu. Pokud chcete být ještě důslednější doporučuje se přípravek použít nejen po nošení bot,ale i před nimi a na čisté ponožky před obléknutím, urychlíte tak o něco svou léčbu. Samozřejmě perte ponožky zvlášť od ostatního prádla a s přídavkem dezinfekčního pracího prostředku.

To jsme si řekli teorii a teď praxi, já tento přípravek používám jako prevenci, netrpím naštěstí zatím na plísně apod. Ale hodně se mi potí nožky a díky gumovým botkám v práci , kde jsem jen v punčoškách ani moc hezky nohy po 12ti hodinové směně nevoní, byť mám boty značky Crocs a v nich by se prý noha moc potit neměla, opak je pravdou! Takže nohy jsou víc hodin jakoby ve vlhku a v uzavřeném prostoru, což je ideální prostředí pro množení bakterií. Takže dezinfekce obuvi je nutností. Botičky touto metodou stříkám denně, vždy večer a to boty na ven. Boty do práce 1x týdně a to tak , že si je vezmu domů, tím, že jsou z gumy je první vydrbu antibakteriálním mýdlem, osuším a poté nastříkám Thymosan, zavřu do sáčku na pět minut a poté nechám volně uschnout. tímhle způsobem jsou botky udržované čisté, pokud možno voňavé a dezinfikované. Ale k tomu to způsobu je samozřejmě nutné přidat i přípravky vyloženě na nohy! A o těch víc za chviličku.


Já jsem tedy s tímto přípravkem nadmíru spokojená a mnoho kladných recenzí na internetu mě přesvědčilo, že se jedná o kvalitu. Koupit se dá například z oficiálního eshopu odkud ho mám i já nebo v salonech či prodejnách kosmetiky Atok. Prodává se od 130ml ( ve spreji ) ,500 ml a 1000ml, ceny jsou od 87-350Kč což mi přijde hodně dobré. Doporučuji objednat nejprve malé 130ml balení jednat abyste vyzkoušeli,ale také abyste měli nádobu s rozprašovačem a poté stejně jako já koupit litrové balení a dolívat.

Shrnutí:
Plusy:
+ přírodní složení
+ ideální jako prevence i součást léčby
+ skvělá cena
+ opravdu funguje

Mínusy:
- nenašla jsem

Hodnocení: 10/10

Deofuss
Deodorant na nohy s přírodním složením to je něco pro mě, na rozdíl od většiny volně prodejných v drogeriích má čisté aromaterapeutické složení a je v tekuté podobě ve spreji. Efekt je tedy sice o něco mokřejší než běžné přípravky, za to ale funguje daleko lépe a lépe i osvěží. Příznivě působí na omezení nadměrného pocení, překrývá pach nohou a má i dezinfekční vlastnosti. A to hlavně díky šalvěji,která je na pocení ideální, dále díky cypřiši a jalovci. Tyto bylinky podporují lymfu, zmírňují otoky a díky Tea Tree mají i antibiotické a protiplísňové vlastnosti. Vůně je tedy velmi bylinková, lékárenská,ale vůbec ne protivná. Ani není extrémně cítit.


Použití je na chodidla i mezi-prstní prostory,ale můžete klidně používat stejně jako já i na lýtka jako takový sos sprej, ale pokud máte hodně suchou pokožku látek nezapomeňte se pravidelně mazat, jelikož je zde alkohol ,který může jemnou kůži jinde než na chodidlech vysušovat. Já velmi oceňuji, že má silný osvěžující účinek, zabírá mi na unavené nohy mnohem víc než jiné nepřírodní prostředky, překryje pach stejně dobře a navíc uleví nohám. Po nastříkání uvítám několika vteřinový chladněšjí efekt a poté se mi líbí , že se zase jedná i o prevenci různých plísní apod. Díky této vodičce mám nožičky pěkně zdravé. Používám ho pouze v práci ( mám jen jedno balení ,ale brzy koupím ještě jedno domů)  a to minimálně 2-4 x denně a opravdu spokojenost. Opět koupíte v 130ml balení za 155Kč nebo v půl litrovém za 350Kč.


Shrnutí:
Plusy:
+ čisté přírodní složení
+ prevence plísní
+ dokonale osvěžuje a redukuje otoky
+ ulevuje poctiu těžkých nohou/chodidel
+ osvěžuje

Mínusy:
- někomu může vadit vlhčí pocit chviličku po aplikaci

Hodnoceni:10/10

Komentáře

Oblíbené příspěvky