Weleda měsíčková tinktura a krém

Dnes tu pro vás netradičně mám takovou dvoj-recenzi na dva Měsíčkové poklady od přírodní značky Weleda. Prvním pokladem je Měsíčkový kojenecký krém a druhým je Měsíčková tinktura, oboje se dá používat samostatně k jejich primárním účelům nebo i společně v boji s pupínky. Ale nebudeme předbíhat, nejprve si představíme oba zvlášť a poté Vám dám tip na jejich společné využití.

Měsíčkový kojenecký krém


Je určen jak již název napovídá pro miminka a to na oblast náchylnou k opruzeninám, jelikož díky obsahu zinku a lanolinu skvěle pečuje o tuhle citlivou namáhanou oblast. Chrání před vlhkostí a tím brání zapářkám. Nemůže chybět ani královna všech bylinek - Calendula ( měsíček ),který výborně regeneruje buňky kůže a je jednou z nejlepších bylinek právě na hojení. Dalšími složkami je mandlový olej a sezamový olej - ideální olej pro miminka nebo citlivou oblast, krásně se vstřebávají do pokožky, nezanechávají mastný film a jsou vhodné i na ekzémy. Krém má samozřejmě certifikát NATRUE a neobsahuje žádné syntetické složky a hlavně žádnou ropu, která je dost běžná v dětské kosmetice.


Použití pro miminka vidíte na fotce - a to tedy utřít zadeček nejprve vlhkým ubrouskem a poté nanést měsíčkový krém , tím se na pokožce vytvoří ochranná vrstva. Krém se také doporučuje pro děti i dospělé trpící mokvavými nebo atopickými druhy ekzémů. 


Složení asi netřeba komentovat, krásné, jednoduché a přírodní, za mě má Weleda jedničku. Jediné co by za mě v dětském krému nemuselo být je parfemace, i když přírodní .Myslím, že miminkům by to bylo opravdu jedno a mohlo by zde být o jednu složku méně,ale to už je opravdu jen drobný detail.


Konzistence krému jak sami vidíte je velmi hustá,ale při kontaktu s pokožkou hodně rychle taje, takže není problém s nanášením. Díky zinku má i svou typickou křídově bílou barvu a při nanesení větší vrstvičky pokožku lehce zesvětlí, což je u těchto krémů běžné. Miminkům to samozřejmě nevadí, ale pokud budete používat krém vy ,stačí menší vrstva a je po problému. Vůni má typicky měsíčkovou s aroma zinku, kdo už někdy měl krém se zinkem ví co čekat. Pro mě to není úplně dokonalá vůně,ale ani nepříjemná, taková bylinkovo-miminkovská :) Krém je hodně mastný a opravdu vytváří ochranný film. 


Já jsem ho vyzkoušela na drobný ekzém mezi prsty,když byl mráz a místečka krásně zklidnil a ekzém zmizel rychleji než obvykle. Krém,ale u mě má jiné využití a to na zklidnění pupínků, jak víte zinek dokáže hezky zklidnit místa ,kde nám vyraší záněty, takže v maličkém množství na noc to je velmi dobrý pomocník,ale sám by na to byl krátký, musí mít dobrého parťáka viz níže. Ale to zase předbíhám :) Krém je celkově jedním z nejoblíbenějších produktů pro miminka od Weledy a není se čemu divit co slibuje i plní a navíc nestojí hodně, koupíte ho například zde.

Shrnutí:
Plusy:
+ jemná vůně, která není agresivní a nebude rušit miminko
+ přírodní složení
+ opravdu výrazně zklidní a tvoří ochranný film
+ vhodný i na pupínky
+ vhodný i na popraskané koutky úst, kde jsou většinou bakterie nebo plísně,kterým se obsah zinku moc nelíbí
+ výrazně hojí

Mínusy:
- nenašla jsem, ke svému čelu je ideální

Hodnocení: 10/10


Měsíčková tinktura


Tinktura je určena na obklady nebo očištění povrchových ran, odřenin atd. Prim zde hraje samozřejmě měsíček,který jak už jsme si řekli velmi dobře hojí, klidní a regeneruje. Má i protizánětlivé účinky a je sám o sobě mírně dezinfekční a ve spojení s alkoholem se tato vlastno znásobuje. Obklady mají ulevit zarudlým a zaníceným plochám,kam patří například i bodnutí hmyzem ( což se mi bude hodit v létě, komáři mě prostě nějak milují ). I zde najdeme certifikaci NATRUE a garanci BIO kosmetiky. Měsíčková tinktura neobsahuje kromě alkoholu další konzervanty, parfemaci nebo jiné nepřírodní látky. 



Použití je snadné, k obkladům stačí převařit 250 ml vody a do ní dát cca 2 lžíce tinktury , takto se o ránu staráme cca dva dny než zaschne a zklidní se a pak můžeme použít například Měsíčkovou mast,kterou Weleda také nabízí zde. A více informací o tinktuře a zkušenosti dalších zákazníků zde.


Tinkturu používám právě v kombinaci s kojeneckým krémem výše a to tedy na zánětlivé pupínky. Nejprve si samozřejmě odlíčím obličej, opláchnu a osuším. Poté vatovou tyčinkou nanesu neředěnou tinkturu na daný pupínek, tím se nejen tlumí zánět, regeneruje se místečko a předchází flíčkům a jizvám po akné ( když tedy pupínek předtím nemučíte prsty do bezvědomí, to nepomůže ani svěcená voda ) a alkohol zánět vysuší, čímž ho rychleji zahojí. Kdybyste ,ale poté nenanesli na pupínek Měsíčkový krém, místo by mohlo být zbytečně přesušené a to pokožce nedělá dobře. Proto na pupínek natřu trošku kojeneckého krému, místo tak nebude vysušené a díky zinku bude pupínek pěkně hojit. Tuhle proceduru dělám vždy na noc,ale cca 15-20 minut předtím než jdu spát, aby se krém co nejvíc vsákl do pokožky. Pokud je pupínek opravdu velký je dobré ráno zopakovat procedur s tinkturou, nechat zaschnout a poté namazat denním krémem, takto se zánět vstřebá velmi rychle. Tinktura v neředěné podobě se hodí i na pupínky,které jste si vymáčkly, aby ranku  zatáhla a vydezinfikovala, a bonusem se bude lépe hojit díky měsíčku. Takže pro mě ideální odpupínkovač :) 


Tinkturu mám v neředěném stavu vyzkoušenou i na rychlou přírodní dezinfekci drobných ranek, pálí to jak čert chvilku,ale rána se krásně zatáhne a hojí se rychle. Vyzkoušela jsem i s pejskem,  který si udělal při svém řádění 2cm povrchovou ranku na hlavě, pár kapek tinktury, kdy mu to ranku přírodně vydezinfikovalo a krásně zatáhlo, poté jsem použila aloe sprej a do večera bylo vše tak krásně zatahnuté a zklidněné, že po pár dnech po místečku nebylo ani památky. Jako obklady jsme zatím nezkoušeli,ale jako přírodní dezinfekce za mě super, bereme ho i na cesty a je to pro mě jeden z nejlepších produktů, který mi už doma nesmí chybět. Je to má první měsíčková tinktura a určitě ne poslední. 

Shrnutí:
Plusy:
+ krásně hojí
+ dezinfikuje
+ plní vše co výrobce slibuje
+ je bio a má certifikaci

Mínusy:
- nenašla jsem

Hodnocení:10/10

Děkuji zastoupení Weleda za poskytnutí produktů k testování. 

Nezapomeňte využít výhodnou slevu při registraci do Weleda klubu +  díky blogu máte ještě 10% slevu při zadání JanaEssence10 což platí na všechny produkty,kromě dárkových certifikátů. Tak  nakoupíte se slevou, což si myslím,že je oproti běžnému prodeji v drogeriích značná výhoda. 

Máte nějaké tajné tipy na pupínky? Nebo tipy na další zajímavé tinktury do přírodní lékárničky? 

Komentáře

  1. Ja som ten zinkovy krem skusala zo vzorky a prirovnala by som ho ucinkom k Sudocremu s tym, ze navyse je prirodny a prijemne bylinkovo vonia. Fajn alternativa pre tych, ktori uprednostnuju prirodnu kozmetiku.

    OdpovědětVymazat
  2. Kojenecký krém používám pro dcerku, už mám několikáté balení, na pupínky mě to vůbec nenapadlo! A tinkturu musím koupit, tuhle sekci trestuhodně opomíjím! Moc díky za tip :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Měsíčkovou tinkturu jsem chtěla zkusit a nejspíš i brzy zkusím :). Tento měsíčkový krém jsem měla, nebyl vůbec špatný, nicméně já mám teď měsíčkový pleťový krém a ten mi připadá lepší, že se dá použít i na celý obličej a vyhovuje mi trošičku víc. Úplně top je podle mě Coldcream, který se mi naprosto bezkonkurenčně osvědčil i na hodně škaredý ekzém, u kterého mě i použití běžných mastí na ekzém strašně pálilo, až mi vhrkly slzy do očí. Pak mě napadlo namazat ekzém Weledou a bylo po problému během dvou namazání :).

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky