Nenávist není udržitelná ...hate free

Asi jste zaznamenali, že se právě koná druhý ročník soutěže s Lohas  Magazínem, tento ročník má velmi zajímavé logo, kterým je právě slogan : Hate free! Tedy, že nenávist není udržitelná...A co to tedy znamená, jak to chápat? Jednoduše, neměli bychom v sobě podporovat negativní energii, pocity, slova, činy ...v životě se stane mnoho věcí co nás naštvou, rozzuří a cítíme pocity ,které nám nedělají dobře, mnohdy můžeme cítit právě nenávist, zášť, smutek a není dobré v sobě tyhle pocity živit. Nejen, že ubližujeme okolí ,ale hlavně sobě. A já Vám dnes ukážu jak s takovými pocity bojuji já, co mi pomáhá a jak si zlepšuji náladu. Doufám, že některé tipy pomohou i Vám a dnešní povídací článek se Vám bude líbit.


Bylinky
Bylinky mají opravdu až kouzelnou moc zlepšit náladu, jejich vůně může zklidnit naše napjaté nervy, připomenout nám třeba i vzpomínku z dětství.....já mám třeba spojenou vůni heřmánku s mytím vlásků,když jsem byla malá holčička, takže na mě tahle vůně působí velmi uklidňujícím účinkem. Proto je ideální pokud na Vás padne splín, udělejte si Vás oblíbený čaj, zapalte si voňavou svíčku, použijte aroma olejíčky nebo si jen kupte vonný polštářek a snažte se nevnímat nic jiného než chuť či vůni bylinek, uvidíte, že Vám hned bude o něco lépe.


Dobroty
Dále jako taková SOS záchrana dobře fungují různé dobroty, většinou tedy sladké..Obalit si nervy...tohle říkaly už i naše babičky a něco na tom asi bude. Cukr prostě uklidňuje, vyvolá hned lepší náladu a zahřešit si , zamlsat si ,když má člověk den blbec je pomalu nutnost. Takže si dejte to co si třeba v dietě odpíráte, to co máte nejradši a hlavně mějte zásobu čokolády, ta hojí bolavou dušičku nejlépe...uvidíte ,že věci už nebudou tak černé jako předtím..


Filmy
Pokud z hlavy ne a ne vymýtit černé myšlenky, pusťte si Váš oblíbený film...a žádná dramata, horory apod. Ty jsou v tento moment absolutní tabu!! Ideální jsou pohádky, animované filmy nebo komedie. Něco co Vás rozesměje, ukáže že život není tak vážný a dokáže , že budete hned věci vidět z jiné perspektivy s pozitivnější náladou.


Upeč třeba chleba...nebo něco sladšího
Další level dobrot je něco, co si sami přichystáte. Je jedno jestli jen pro sebe, pro přítele nebo pro celou rodinu..hlavní je, že vypnete tok negativních myšlenek a budete se muset soustředit na vaření, zapojíte ruce a ne nadarmo se říká, že dělání všechny smutky zahání..a až při vaření ucítíte všechny ty skvělé vůně, až se Vám pod nohama bude plést mlsný kocour, pes nebo jiné čtyřnohé stvoření hned budete mít lepší náladu. A až ochutnáte svůj výtvor vlna pozitivní energie už se postará o vše ostatní. A navíc s plným bříškem, kdy se odkrví mozek vypadá všechno o milion procent líp, snadněji...


Kniha
Dalším co na mě dokonale zabírá jsou knihy. Čtení knih je něco úžasného, během, pár vteřin Vás přesune na jiné místo.....řešíte detektivní záhadu......objevujete nové druhy zvířat v džungli..... prožíváte vášnivou romanci s tajuplným cizincem nebo objevujete záhady staré civilizace...prostě na chvilku můžete být někdo jiný, zapojit fantazii a vypnout mozek. Nezabývat se ničím jiným než příběhem, odpočinout si a uvolnit se. Čtení knih je pro mě určitou meditací,která vždy skvěle funguje.


Homeopatie
Pokud hledáte něco účinnějšího, rozhodně nesahejte po antidepresivech , alkoholu nebo silných lécích. Zkuste si zlepšit náladu přírodní cestou, taková jemno-hmotná energie v sladké kuličce může pomoci mnohem víc a rychleji. Homeopatie je tu už mnoho let a úspěšně pomáhá mnoha lidem. A můžeme s ní experimentovat i my sami. Celostně to sice chce odborného terapeuta,ale na akutní případy, jako je špatná nálada, zármutek apod. jsou tu dostupné knihy s mnoha tipy co vyzkoušet. Já homeopatii miluji, když se zobne správná kulička hned je lépe...o že funguje ví i náš čtyřnohý mazlíček :)


Bachovy esence
Pokud je na vás homepatie moc složitá, vyzkoušejte velmi známé Bachovy esence. Na výběr je z mnoha druhů a hodně jich je právě na negativní pocity - nenávist, vztek, sebekritičnost apod. Momentálně je zkouším na sobě a mohu vřele doporučit, třeba takový pracovní týden se s nimi zvládá o moc lépe :)


Sport
Myslím, že mnoho z nás si potřebuje vyčistit hlavu a zapojit tělo, prostě vypnout psychicky.. a to jde nejlépe při sportu. Třeba takové lanové centrum mohu jen doporučit, zvlášť když máte stejně jako já strach z výšek, když všechny překážky překonáte , máte ze sebe obrovskou radost a vlna endorfinů už Vám nedovolí myslet negativně. Další pozitivní aktivitou je pro mě sednout na kolo a vyjet do přírody...kochat se okolím a zapojit svaly je krásnou kombinací. Pokud Vám to zdravotní stav nedovolí , tak se prostě jen seberte a jděte na procházku do nejbližšího lesa, tam je energie až až. Ticho přírody Vás nabije , pomůže vyčistit hlavu ...stačí se jen zhluboka nadechnout.


Starejte se sami o sebe
Dalším druhem meditace je pro mě starání se o své tělo i duši v jednom. Není nad horkou vanu s pěnou nebo voňavou solí. Dát si masku, namazat si pokožku nebo si dojít na masáž. Veškerý čas,který věnujete sami sobě se Vám vrátí. Nejen krásnou pokožkou,ale hlavně dobrým pocitem. Představte si , přijdete domů naštvaní, protože šéf Vás za něco seřval, místo toho abyste se hned dál vztekali, se odlíčíte, dáte si masku na obličej a pustíte si relaxační hudbu...hned zaměstnáte své ruce a hlavu jinak, takže se z vás stres postupně odplaví sám.


Hry
A teď rada pro ty z vás co jsou doslova rudí vztekem! Potřebujete se někde vybít, jste vzteklý tak, že praštit s něčím by možná nebyl tak špatný nápad? Tak tohle bude ideální rada...pusťte si nějakou PC hru nebo na Xboxu či co máte doma a zabijte pár zombíků, vystřílejte zásobník do padoucha..uvidíte , že se vybijete z negativní energie...a koho si pod zombíkem budete představovat už je jen na vás :D Zapojíte mozek i ruce a vybijete veškerou špatnou energii...můžete samozřejmě zkusit i bojové sporty..ale tohle je pro mě rychlejší :))


Mazlíček
A tohle funguje naprosto zaručeně...pořiďte si mazlíčka. Něco co na Vás bude po příchodu domů čekat, něco co si můžete pohladit, pomazlit se s tím...opravdu pavouk nebo had se nepočítá! Musí to být teplé, chundelaté a prostě schopné opětovat Vám cit....což se nezlobte pavouk asi nebude :))) Tu bezvýhradnou lásku vám dokáže dát jen čtyřnohý mazlíček,který Vás miluje už jen pro to, že tu pro něj jste. Miluje Vás nenalíčenou, opuchlou, tlustou, hubenou, nemocnou, po rozchodu, dokonce i na záchodě :D Prostě Vás miluje vždycky...a to bezmezně. Když se kouknete do těch důvěřivých očíček broučka co je na Vás závislý , prostě se nemůžete zlobit, musíte se o něj postarat, mít ho rádi , podrbat za ouškem...Nebo vzít do přírody na procházku...a tohle všechno Vás doslova nabije pozitivní energií a láskou..


Pláč
Ano čtete dobře, pláč podle mě není negativním projevem, naopak osvobozuje, očišťuje a je pozitivní. A to ať už pláčeme radostí..vztekem....smutkem. Je to jedno, pláč nám vždy uleví a pomůže. Vyplaví emoce a je nám hned o něco lépe. Není projevem slabosti,ale schopností projevovat city. Když už nevíte kudy kam, klidně si poplačte...ať už potichu, nahlas nebo si u toho klidně z plných plic zakřičte. Vše je dovoleno..A uvidíte jak Vám potom bude o něco lépe. Vyplavíte všechny emoce,které byste jinak držely v sobě..


Pozitivní slova
Předposlední radou jsou pozitivní slova a myšlenky. Když se necítíte zrovna nejlíp, zkuste si chvilku opakovat krásná slovíčka , prostě cokoli Vás napadne ...třeba : štěstí, láska, emoce, klid, energie, čokoláda, příroda...je to jedno, vše co ve vás vyvolá pozitivní emoce je povoleno. Klidně slovo sex pokud ho máte rádi :)) A i když se Vám to bude zdát šílené, tahle slovní meditace je účinná. Jen to zkuste..zavřete se někde o samotě, zavřete oči a říkejte nahlas tahle "šťastná" slova a uvidíte , že to zabere :)


Láska
A hlavní rada na závěr, ať je Vám sebehůře, ať máte chuť na vše se vykašlat a svět je pro Vás černější než tma... vždycky si vzpomeňte , že je na světe minimálně jeden človíček nebo zvířátko co Vás MILUJE! Ano je to tak, vždy existuje někdo komu na Vás záleží, Je fuk zda je to máma, sourozenec, kamarádka, milenec, manžel, kamarád, kolega nebo váš pes. Žádná láska není horší nebo lepší, láska je prostě láska. A když někomu záleží na Vás je to to nejkrásnější co v životě můžete mít a už proto se musíte snažit být pozitivní :)


" Nenávist není udržitelná ! " Mám Vás ráda :) 

Komentáře

  1. tohle je fakt úžasný článek :)). Ztotožňuju se s ním na 100 %, jen hry a asi i filmy bych vyměnila třeba za hudbu, tanec nebo poezii, ale to už je o osobní preferenci. Taky tě máme rádi :)))!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Poslední dobou mi přišlo , že dost lidí kolem a třeba i na IG nemají stejně jako já úplně ideální náladu, tak jsem se rozhodla "vytáhnout do boje" proti podzimním splínům :) Taky jsem si po uveřejnění uvědomila, že i vyřádění i hudby mi pomáhá :) Poezie je na mě asi moc klidná i když jednou za čas si ráda něco pěkného přečtu. Máš tip na nějakou krásnou knížku, kterou bych si měla přečíst?:) Nechám si jako poezií netknutý člověk poradit

      Vymazat
  2. :-) Hezký článek :-) Negativní emoce vyháním jak čokoládou, tak sportem ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) jj čokoláda to jistí

      Vymazat
  3. Jani, teda... :) skvělej článek a snesla bych klidně i delší!! :) opravdu klobouk dolů a souhlasím... hi jak jsi tady psala, že ti přijde, že poslední dobou ti přijde, že nemají lidi ideální náladu, tak do toho kruhu se hlásím také.. ALE snažím se nebýt negativní, prostě radovat se z maličkostí, to mi pomáhá, těšit se na něco - to mi pomáhá snad ještě víc, a když se tyhle dvě věci spojí, tak je to vůbec... Kolikrát se těším jen, že půjdu s malým ven do lesa, načerpat energii, říkám si, že mám úžasného chlapa a syna a jsme zdraví, tak co víc si přát? Řešit hlouposti? proč? no protože jsme lidi a máme city, že.. no s těmi mazlíčky se úplně ztotožňuji.. dokud jsem neměla malého Adámka, tak přesně, vždy když jsem frčela z práce, těšila jsem se na psíky a taky na přítele, to je jasný :-) teď mi dělá radost Adámek, psíci samozřejmě taky, ale když se na mě usměje, tak je všechno špatný pryč. Musim říct sama za sebe, že jsem asi nikdy v životě neměla tolik negativních myšlenek, nebo spíš takových smíšených pocitů, jako teď poslední dobou. Možná to bude i hormonama, co já vím, ale tak si říkám a vzpomínám, ještě 2 roky zpět třeba, tak jsem vůbec nic neřešila, prostě jsem si žila svůj život a bylo mi fajn (jasný občas nějaké neduhy byly). Víš co, mě ti přijde poslední dobou, že je všechno nějaký řízený, já ti ani nevim jak to popsat, možná proto jsem měla ten svůj ´´výbuch´´ na IG.. Jako je to lepší, souvisí to asi i s naší aktuální situací skrze bydlení, ale to už bude brzy vyřešeno..No omezení internetu, nebo spíše sociálních sítí také pomáhá :-) a možná jak jsi psala i ty, je to prostě podzimem.. Každopádně se prostě snažím být jen a jen pozitivní a obklopovat se lidmi na stejné vlně :-) děkuji za článek :-)

    OdpovědětVymazat
  4. promiň za spam :D koukám že toho je dost na přeskáčku, tak snad tomu porozumíš :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec se neomlouvej , miluji dlouhé komentáře a když jsou zmatené ještě lépe, mám pocit, že jsem je psala sama :D Vždycky chci napsat milion věcí najednou :) Právě, že já letos mám šíleně depkoidní podzim, za poslední dobu asi nejvíc. Takže jsem si řekla a dost , musím to sepsat i pro sebe,ale i pro jiné. Připomenout si , že udělat si radost je vlastně hodně jednoduché a nepoddávat se negativní energii a náladě okolí je strašně moc důležité. A těch lidí kolem co se nám snaží uškodit nebo nám prostě i nevědomky strašně ubližují je mnoho...takže jsme negativcům vyhlásila tímhle válku :) a ohledně IG výbuchu to chápu , není potřeba se omlouvat, mě také prostě někdy něco vadí nebo vytáčí na ostatních Ig, blozích a nebo prostě nechápu jak se něco může líbit xstovkám lidí ,když mě to přijde už ujeté nebo praštěné...ale tak to je a prostě když mě něco vytáčí nikdo mě nenutí na určité profily koukat, ušetřím si tím nervy :) A sleduji jen to co mě těší.

      Vymazat
  5. Moc pěkný článek, hlavně teď na podzim se hodí! :) Díky za zlepšení nálady! :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky