Podpis všech věcí

Tak konečně první kniha,kterou si mohu zapsat do své challenge a to konkrétně do kategorie kniha s víc než 400 stranami  :) A teď si jí trochu představíme. Jedná se o knížku se zajímavým názvem Podpis všech věcí od Elizabeth Gilbert , která je autorkou například Jíst, meditovat a milovat, jenž slavila velký úspěch. Upřímně já jí ani nedočetla, nějak mi nesedl styl a celkově téma knihy. Za to tahle kniha to je úplně něco jiného! Za prvé mě nalákala svým překrásným obalem, je to prostě nádhera, no řekněte sami, ty barvy a prostě nemůžete kolem ní projít aniž byste tak krásnou knihu nevzali alespoň du rukou. 


Román má celkem 480 stran a je to na ní znát, tahat jí sebou na cestu do práce a z  práce nic moc,ale nedokázala jsem se od ní odtrhnout jak mě zaujala. Román vypráví o osudu nadané botaničky a vědkyně Almy Whittakerové, která nadevše miluje přírodu, rostliny a jak posléze zjistíte i pro většinu lidí nudné mechy. Její osud sledujeme nejprve prostřednictvím jejího otce, což je strhující první část příběhu, kterou jsem doslova hltala. Poté už nás příběh zavede do dětství, dospívání  a poté dospělosti , stáří a nakonec i její smrti. Prostě kompletní průvodce jejím životem. 


Na cestě mnohé zažije, objevuje a některé pasáže Vás doslova pohltí , jak je tato kniha poutavě napsaná. Autorka velmi podrobně vše popisuje, což mě u většiny příběhů dost rozčiluje,ale tady ne, tady to je podáno tak, že vás popisování absolutně neobtěžuje, jen dokresluje mistrně celý příběh. Jediné co bych knize vytkla, je celkově depresivní téma, chvilkami si říkáte, že toho bylo už dost. Kniha na vás bude působit chvilkami smutně, zoufale až depresivně. Místy zase hravě, lehce a kouzelně. Ze začátku jsem si myslela, že takhle kniha bude určitě součástí mé knihovny,ale po dočtení jsem názor změnila, kniha ve mě zanechává spíše deprimující pocity a takovou knihu mít doma nemusím...jsem moc ráda, že jsem si ji přečetla, je svým způsobem nádherná,ale znovu ji číst nemusím. I tak ji,ale musím ze srdce doporučit všem milovníkům přírody, rostlin a těm,kteří nemají rádi sladké a pozitivní romány. 



Komentáře

  1. M... tak jsem tak jako rozpačitá :D Nejsem si jistá, zda by mě kniha bavila, protože popisy přírody nemám ráda a vadí mi, že to odvádí od děje.. No uvidím, jestli si ji přečtu ;) Zatím mám jiné knížky na seznamu :)

    A.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky