Melounový olej

Meloun jako takový asi netřeba představovat, zvláště u nás asi nejoblíbenější druh vodní meloun se sladkou růžovou dužinou. Ale nám se dnes bude jednat o malá zrníčka, která nám v melounu mnohdy dost vadí při konzumaci, ale co si takhle přečíst o jejich zdravotním přínosu a o tom jak je cenný olej z těchto semínek vylisovaný. Když jsem si tento olej kupovala,vlastně jsem o něm absolutně nic nevěděla,jen to, že se mi líbí ten nápad použít olej ze semínek melounu :)



Zrníčka sama o sobě obsahují mnoho vitamínů a to konkrétně skupiny B, PP, A, E i C, takže taková vitamínová bomba je nejen dužina sama o sobě,ale hlavně tahle křupavá semínka. Navíc jsou bohatá na kyselinu listovou, fruktózu, železo, draslík, sodík, vápník, hořčík, selen, zinek, kyselinu jantarovou i jablečnou a samozřejmě i vlákninu a pektin. Takže je až překvapivé jak tak malé a námi přehlížené semínko obsahuje tolik tělu prospěšných látek.  Díky tomuto bohatému obsahu vitamínů i minerálů je tedy výborným parťákem zásadité stravy.



Díky obsahu olejů se tyto semínka dokonce i lisují na vynikající olej. Který je samozřejmě lisován zastudena. Tento světle žlutý a poměrně hustý olej má mnoho cenných vlastností při vnitřním užívání , ano nebojte tento olej je samozřejmě jedlý :
  • prevence prostaty
  • jako zdroj energie, vitamínů i minerálů u všech zánětlivých onemocnění, doporučuje se i při rakovině
  • vhodný při onemocnění trávicího traktu
  • zlepšuje chuť k jídlu
  • snižuje únavu a zvyšuje imunitu
  • odstraňuje tvorbu led.kamenů a celkově velmi podporuje močové ústrojí v jeho odolnosti proti infekcím
Celkově mě hodně překvapil účinek na ledviny, močový systém a prostatu, takže od teď vyzkouším i jeho vnitřní užití a to do studené kuchyně, nebo vyloženě léčebně lžičku na lačno po ránu a jednu před spaním. Což po ochutnání není nikterak velký problém,má naštěstí velmi neutrální chuť a jen jemnou vůni, která mi nevadí. Stejně je,ale pro mě jednodušší přidávat ho do salátů, musli, jogurtu nebo smoothie.


Nezanedbatelné je samozřejmě i jeho kosmetické využití, kvůli ,kterému jsme si ho samozřejmě prvotně pořídila i já :
  • léčba akné
  • vhodná při padání vlasů 
  • zlepšení kvality nehtů
  • vhodný pro všechny typy pleti
  • vhodný i pro dětskou pokožku
  • podporuje výrazně hojená ran a je velmi vhodný na popáleniny
Takže samé lepší účinky, já ho vyzkoušela jako skvělé odličovadlo očí, kdy jsem jen navlhčila teplou vodou tamponek a na něj nakapala trošku oleje a tím bez jakéhokoliv drhnutí odlíčila i odolnější oční makeup. Oči nejsou podrážděné, řasám to prospívá stejně jako třeba ricinový, takže jsou silnější a méně vypadávají. I když je olej hustší poměrně rychle se vsakuje, určitě bych ho,ale nedoporučila jako podklad pod makeup, přeci jen je to olej a o něco déle se do pleti vstřebává , takže za mě na noc skvělá procedura místo nočního krému. 

Další mnou vyzkoušená aplikace je pár kapek do jílových masek, pleť nemám tak podrážděnou a vysušenou. Výborný je i k masáži vlasové pokožky jak pro mě tak přítele, vlasy jsou pak zregenerované a jakoby silnější, účinky na padání jsme nezkoušeli, kúru jsme totiž neaplikovali moc dlouho a jen sporadicky. Vyzkoušela jsem i na ekzém, který ihned přestal svědit a výrazně se zkrátila doba hojení. Skvělý je i na záděrky kolem nehtů. Takže za mě jednoznačně vyzkoušejte.

Olej se dá podle mě zatím sehnat od dvou firem Harmonic - 50ml nebo 200ml od cca 130Kč nebo od firmy Biopurus 100ml za 339Kč. Zda je jeden kvalitnější než druhý nedokážu posoudit, jen Biopurus se na oleje specializuje, tak možná ten jejich, ale upřímně nevím. Já mám zatím zásobu od firmy Harmonic a jsem s ním spokojená. 

Komentáře

  1. Téda, o tom slyším porpvé! Vypadá bezvadně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A líbí se mi, že není ani drahý :) takže určitě koupím další lahvičku

      Vymazat
  2. Tak to som ostala prekvapená. Ako je to logické, že tie semienka obsahujú olej, ale nikdy by ma nenapadlo, že budú také prospešné.Ty stále objavíš niečo zaujímavé ;)
    NickaBeautyHunter

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě to taky nějak nenapadlo, takže když jsem tenhle olej viděla musel být můj abych vyzkoušela :)

      Vymazat
  3. škoda, že nevoní po melounu :)). Zaujal mě!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to by byla parádní pecka,kdyby i voněl :) To bych ho asi kupovala po litrech

      Vymazat
  4. Taky jsem ho ještě neviděla, díky za zajímavý článek! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se článek líbí :)

      Vymazat
  5. Dostala jsem chuť na meloun! Dost mě zaujal, na zlepšení kvality vlasů mě utáhneš :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak vyzkoušej, udělej si kůru a pak napiš recenzi :) Smíchala bych ho ještě klidně třeba s olejem z vlašských oříšků, ten je na vlásky taky dobrý ať už vnitřně nebo na masážičku

      Vymazat
    2. už po něm koukám! ;-)

      Vymazat
  6. Ty jo, tak o takovém oleji jsem nikdy neslyšela. Kdyby voněl po melounu, jdu po něm hned. Takhle nevím, jestli bych se ho donutila používat :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No taky to s tou důsledností je u mě horší :)))) Ale jak píšeš kdyby voněl po melonu byl by to asi můj zamilovaný best of olej :)

      Vymazat
  7. Dala by som si melónik teraz mňam :)....zatiaľ som o tomto oleji nepočula, ale na zádery by sa mi zišiel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Koukám olej moc známí asi není, těší mě , že nejsem zas jediná kdo ho nezná :D tedy neznal

      Vymazat
  8. Musím říct, že jsem se o něj nikdy nezajímala, takže děkuji za článek! ;)

    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Jsem ráda, že jsem mohla představit něco méně známého a nového :)

      Vymazat
  9. Tak tento olej by som využila aj na vnútorné použitie - jeho účinky sú mi veľmi sympatické. Ďakujem za tip :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky