DIY Olej a peeling pro štíhlé tělo

Dlouho tu nebyl home made projekt, takže tu dnes máme rovnou dva,ale oba dva tedy víc než lehké :) No prostě musím uznat , že v tomhle vedru se mi nechce nic složitějšího vymýšlet.  Ale za to se jedná o dva pomocníky,které přes léto oceníte a to Olej a Peeling na tělo obé z řady Body Slim :) Oba dva mají pokožku regenerovat, bojovat proti celulitidě a zlepšit lymfatický systém. 





Body slim peeling

Ingredience na 250ml/g nádobu:
  • 100 g nerafinované mořské soli ( koupíte například v Country life )
  • 100g třtinového cukru 
  • oleje olivový a mandlový půl napůl
  • 15 kapek éterického oleje Rozmarýn
  • 25 kapek éterického oleje Pomeranč
  • 8 kapek éterického oleje Citron
  • 10 kapek éterického oleje Grapefruit
Jednoduše vše smícháme dohromady a vhodnou grapefruitovými kapkami / sežnete například v lékárně / vydezinfikovanou nádobu naplníme touto směsí. Sůl a právě nerafinovaná má v sobě cenné minerály a to samé třtinový cukr, které naše pokožka víc než potřebuje. Navíc mají samozřejmě mechanicky obrousit pokožku a zbavit jí odumřelých buněk. Oba oleje jak mandlový tak olivový mají regenerační schopnosti a slouží tu především jako nosiči aktivních látek - éterických olejů! Rozmarýn je zde díky svým prohřívacím účinkům, dokáže rozproudit krevní oběh, energii a celkově posílit pokožku i celý organismus. Má výborné účinky jak na štěpení tuků tak na lymfatický systém. Tento olej zvyšuje lehce krevní tlak, proto není vhodný pro osoby s vyšším krevním tlakem ( pokud máte vysoký krevní tlak nahraďte ho jalovcem ), pro těhotné, kojící ženy a samozřejmě pro děti do 30ti měsíců. Pomeranč, Citron a Grapefruit celkově kůži povzbuzují, jsou vhodné pro pokožku se sklonem k praskání žilek a povzbuzují lymfu. Celkově tu slouží hlavně k povzbuzení a doplnění vůně s Rozmarýnem. Takže celý peeling vás svým aroma opravdu nakopne. Tento peeling používáte nejprve na suchou pokožku na všechny partie, které chcete prokrvit. Můžete klidně na celé tělo, kromě intimních partií a bradavek :) Na sucho promasírujeme jen stehna a zadeček, pak postupně lehce navlhčíme ruce teplejší vodou a prokroužíme všechny partie, díky teplé vodě se bude postupně rozpouštět cukr i sůl. Až se nám hezky rozpustí všechny krystalky, tělo opláchneme teplejší vodou. Již nemusíme mýt mýdlem. Jen se otřeme a ani nemažeme, kůže je dostatečně vláčná. Peeling provádíme 2-3 týdně, podle citlivosti naší pokožky. Toto množství mi vydrží asi na 3xkrát na celé tělo, takže si každý týden dělám novou směs, je to levnější než si pořád dokola kupovat peeling :) A ještě máte pod kontrolou co si dáváte na tělo.


Body slim olej

Tento olej nanášíme 1-2x denně, já tedy volím spíše na večer, nemám ráda olej na ráno, trvá déle než se zapije a nebaví mě čekat, než se obléknu,ale je  to jen na vás. Pro léto jsem zvolila směs olejů,které se rychleji zapíjí a jsou lehčí. Na zimu by směs vypadala lehce jinak.

Ingredience na 250ml:
  • 150 ml oleje z vinných hroznů
  • 50 ml jojobového oleje
  • 50 ml mandlového oleje
  • 20 kapek éterického oleje Jalovec
  • 25 kapek Citronu
  • 25 kapek Grapefruitu
  • 8 kapek Tymiánu
Olej z vinných hroznů je výborný díky tomu, že se rychle vstřebává a nezanechává pocit mastnoty, navíc obsahuje mnoho cenných vitamínů i minerálů. Další pečující oleje jsou jojoba a mandle, oba oleje regenerují, jsou anti-age a podporují hojivé procesy. Opět jsou to jemnější oleje ,které mají řidší konzistenci. Dále tu máme již zmíněné citrusy, musím upozornit, že olej není vhodný na sluníčko, protože citrusy celkově u citlivějších jedinců mohou působit fototoxicky, proto je lepší olej používat na večer nebo v dny kdy neplánujete opalování. Jalovec je jeden z nejlepších olejů na lymfatický systém, pomáhá silně detoxikovat, má velký vliv na ledviny i močový systém! Je vhodný i pro lidi se sklonem k studeným končetinám a celkově harmonizuje mysl i tělo. Takže i ideální na povzbuzení lymfy aby začala bojovat s celulitidou. Tymián je hodně silný éterický olej takže dodržte počet kapek, opět povzbuzuje detoxikační pochody v těle, ovlivňuje opět kladně močové cesty a lehounce stimuluje pocení a štěpení tuků. Není vhodný v těhotenství, v době kojení a pro malé děti.  Celkově tedy olej stimuluje výrazně lymfu, detoxikaci a tím i lehce spalování tuků. Vůně je příjemně citrusovo-kořeněná. Pokud chcete výraznější efekt na štěpení tuků nahraďte Tymián výše zmíněným Rozmarýnem , počet kapek je stejný.

Komentáře

  1. Hmm, ty víš jak navnadit na DIY:-). Já jsem hrozný zdechloň v tomhle směru (hlavně jsem líná nakoupit si ingredience), ale do peelingu se pustím, protože ho mám hroznou spotřebu, a nevyplatí se mi jej pořád kupovat :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se k tomu pak taky musím dokopat :) To mi věř jsem zděchloň číslo dvě,ale zas pak z toho mám takovou radost a tohle je rychlovka a snadné jak facka :)

      Vymazat
  2. Tenhle DIY boom jde nějak mimo mě. Nedokážu si představit, že zrovna já něco vyrábím a pak si to na sebe mažu :D. Ne, to ne. Ve svém vlastním zájmu prostě ne :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tohle je jednoduché a co se týče peelingu tak rozhodně není co pokazit a ani čeho se bát, navíc je to věc co spotřebuješ během týdne, takže peeling je pořád čerstvý a enmusíš se bát že by se zkazil :)

      Vymazat
  3. Ďalšie krásne lákadlá... Akurát u mňa je problém s tými ingredienciami, nechce sa mi ich kupovať, lebo ešte stále nemám prehľad, čo kde kúpiť. Ale jedného dňa si urobím zoznam, čo všetko chcem a budem sa inšpirovať aj u teba :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak éterické oleje za mě mohu doporučit hlavně Original Atok a Nobilis Tilia, mají kvalitní oleje, jsuo uvedené odkud jsou a někdy i v bio kvalitě. Kupuji zde většinou i rostlinné oleje nebo někdy levnější mají na Ekokoze, to je další obchod ,který mohu doporučit.

      Vymazat
  4. Domáce pílingy mám rada, píling som si nekúpila ani nepamätám :) Táto kombinácia citrusových olejov znie super a aj mám všetky doma, tak vyskúšam :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na tělo taky ani nevím kdy byl můj poslendí nákup :))) Hlavně citrusy nějak k létu pro svůj ochalzující účinek patří, né že by ochlazovali účinkově,ale psychicky je mám spokojené s osvěžujícím pocitem :)

      Vymazat
  5. Nějaký takový recept a hlavně odzkoušený jsem už dlouho hledala :-) a už jsem přemýšlela,jak si takový tělový olej namíchám sama a jaké esenciál.oleje použiju. Přemýšlela jsem nad kombinací citron, rozmarýn (kdysi jsem měla takový olej od alverde), ale tohle vypadá ještě lépe. Takže děkuji za inspiraci, moc se hodí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že recept zaujal :) Rozmarýn je v tomhle klasika :)

      Vymazat
  6. PS: A máte moc hezké etikety ...........já na těch svých stále ještě pracuju a vylepšuju :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, docela jsem se divila že to takhle vyšlo :D Nejsem zrovna PC vědátor :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky