DIY anti-age oleje

Dnes jsem se rozhodla udělat 2 druhy pleťového oleje, lze jimi nahradit krém, při velmi suché pleti můžete použít jako sérum pod 100% přírodní krém, na masáž obličeje, jako luxusní olej na péči o celé tělo nebo jen o prsa a dekolt. Pokud aplikujete jako sérum či místo krému, je vhodné nanášet na přírodním tonikem lehounce zvlhčenou pleť. Při masáži nanášíme rovnou na pleť  a masírujeme do úplného vstřebání.


Udělám dva druhy oleje se stejným základem,které se budou lišit pouze éterickými oleji , jelikož jeden bude na pleť smíšenou a druhý na suchou. Pokud se ptáte na věk nezáleží na něm, pokud budete mít ,ale hodně zralou a suchou pokožku je vhodné použít olej pouze jako sérum pod Vámi zvolený krém, na smíšenou zralejší by mohl vyhovovat samotný olej nebo ho využít místo nočního krému. Pokud chceme olej využít i na pokožku kolem očí vytvoříme ho bez éterických olejů!


A teď už na zvolené ingredience. U základních olejů je vždy poměr 1:1 , to znamená stejné množství, které přizpůsobíte zvolené nádobě, kde budete olej uchovávat.

Ingredience na 50 ml oleje:
  • 20 ml Mandlový bio olej, lisovaný za studena
  • 20 ml Olej z vinných hroznů
  • nyní po 3ml těchto olejů - ostropestřec olej, amarantový olej, arganový olej
  • 10 kapek oleje z rakytníku
Éterické oleje pro suchou pleť :
  • 6 kapek ÉO levandule
  • 3 kapky ÉO růžové dřevo
  • 6 kapek ÉO kadilovník
Éterické oleje pro smíšenou pleť:
  • 5 kapek ÉO kadidlovník
  • 5 kapek ÉO bergamot
  • 5 kapek ÉO ylang-ylang
Všechny směsi jsou vhodné pro všechny věkové kategorie, pouze pro děti, těhotné a kojící ženy pište do komentářů pro vytvoření směsí přímo pro Vás nebo si vytvořte směs bez éterických olejů, kterou můžete používat i pro děti a miminka. Samozřejmě pokud má někdo alergii na nějakou rostlinku daný olejíček vynechá :)



Ideální je použít nádobu, kelímek, lahvičku s kapátkem či pumpičkou. Pokud máte fialové nebo tmavé sklo, je to ještě kvalitnější skladování olejů. Pokud máte stejně jako já plast nebo čiré sklo, skladujeme v temnu, oleje nemusí do lednice,ale neuškodí jim to. Pokud nemáte v koupelně teplotu ala sauna skladujte je klasicky tam :)

Nejprve si v nádobě s nálevkou (jde to lépe ) smícháme všechny rostlinné oleje, dobře promícháme a nalijeme je do připravených nádobek, já dělala dvojitou dávku. Pokud děláte jen jeden druh klidně éterické oleje dejte rovnou do první nádoby a až poté přelijte do plastové lahvičky. Pokud děláte dva druhy nejprve rozlijte oleje a až poté přímo do každého zvlášť nakapejte vybranou směs olejů. Dobře uzavřete, protřepejte a popište daty kdy jste vyráběli. Většinou oleje vydrží cca 3-4 měsíce, ale samozřejmě se řídíme do kdy máme nejméně trvanlivou ingredienci, př. pokud máme mandlový olej s trvanlivostí už jen do konce března, napíšeme na lahvičku spotřebovat do března atd. Snad se chápeme :) Pokud mají suroviny stejnou dobu spotřeby napíšeme jen datum výroby a spotřebujeme do 4 měsíců nebo rovnou napíšeme do kdy spotřebovat. Ufff snad jsem se do toho nezapletla :)

Oba oleje mají maličko těžší parfemaci a vůně je taková unisex, takže by neměly vadit ani mužům. Pokud nějaká vůně vadí , napište do komentáře a obratem, odepíšu čím jí nahradit aby účinek zůstal stejný.

A teď si popíšeme ve zkratce jaké účinky má základní směs rostlinných olejů:
  • Mandlový olej 100%- nekomedonní, olej vhodný pro jakýkoliv typ pokožky ( akné, suchou, zralou, dehydratovanou .. ), pro pleť alergickou, podrážděnou,  skvěle se vstřebává, bohatý na vitamíny
  • Olej z vinných hroznů 100% - řidší velmi dobře se vstřebává, je nekomedonní, vhodný pro zralou, mastnou i smíšenou pleť, podporuje pružnost pokožky
  • Rakytníkový 100% olej - plný vitamínů, minerálů, vhodný pro všechny typy pleti, podporuje hojení pokožky, vhodný i na čerstvé jizvy, antioxidant
  • Olej ze semen ostropestřce 100% -  výborný antioxidant, obsahuje mnoho vitamínů a minerálů, silně protizánětlivý a urychluje hojení, vhodný pro všechny typy pleti, ideální pro pleť s rozšířenými žilkami
  • Amarantový olej 100% - antioxidant s vysokým obsahem vitamínů a minerálů, vyniká vysokým obsahem skvalenu což je velmi dobrá složka podporující hydrataci pokožky, navíc je jeden z nejvíc anti-age olejů
  • Arganový olej 100% - anti-age olej, vhodný pro všechny typy pleti, dobře se vstřebává
Takže máme naprostý olejový zázrak :) A teď jednotlivé směsi éterický olejů:
  • Směs na suchou pleť = zklidňuje, podporuje hojení, vyživuje a působí na pružnost a pevnost pokožky
  • Směs na smíšenou pleť = hojí, je protizánětlivá, působí na pružnost a pevnost pokožky, mírně podporuje čistící procesy v pokožce


Tak doufám, že se receptík na pěstící oleje líbí a budete s nimi čím dál tím krásnější :) Já si pro sebe nechávám olej na smíšenou pleť takže brzy bude i recenze po delší době používání!

Komentáře

  1. To mě opravdu láká, zkusím! Olejíčky používám, ale vlastní zatím ne :)

    OdpovědětVymazat
  2. super článek, poslední dobou se taky zase vracím k olejům, jsou skvělé a šetrné na pleť a tyhle dvě směsi musí navíc krásně vonět :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oleje taky střídám s krémy dlouho,ale vlastní na delší použití mimo masáže poprvé :)

      Vymazat
  3. Já používám mandlový olej, je skvělý. Díky za hezký článek.

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkný článek, já si regenerační oleje už míchám sama nějakou dobu, z kupovaných mi žádný nevyhovoval, takže míchám čisté a podobné jako Ty :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) To jsem ráda, že máš taky ráda olejíčky stejně jako já...do teď jsem používala hlavně jednodruhové.

      Vymazat
  5. Anonymní1/28/2014

    Moc prima článek, paní Jano, děkuji. Nedávno jsem Váš blog objevila a je opravdu zdrojem výborných informací. Oleje rovněž používám a vzhledem k pokročilejšímu věku (45) mi vyhovují. Používám hyraulonové sérum a na to většinou arganový nebo mokřadkový olej (vše Nobilis Tilia). Zaujal mě Vámi zmiňovaný amarantový olej, ale spolehlivé zdroje jako Hádek nebo NB tento olej nevedou. Mohla byste mi prosím poradit kde sehnat 100% přírodní amarantový bio olej?
    Moc děkuji,
    Ivona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé děkuji za pochvalu :) Ano tyto dvě firmy bohužel , takže jsem sehnala na www.biooo.cz .

      http://www.biooo.cz/amarantovy-olej-ostatni-p-5512.html?utm_source=googlemerchant&utm_medium=cpc&utm_term=kremy&utm_content=amarantovy-olej&utm_campaign=Katalogy&gclid=CIPrup_fobwCFUhb3godP3QAaw

      Vymazat
  6. Práve som objavila ďalší inšpiratívny blog :) A už oň nechcem prísť... Zaujímajú ma predovšetkým DIY recepty na kozmetiku, pretože ich považujem za skutočné poklady. Sama zatiaľ veľmi "nemiešam", ale postupom času, keď si dokúpim potrebné prísady, naplno využijem tieto inšpiratívne recepty...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé to je milé , díky za pochvalu. V těchto dnech jsou olejíky téměř prázdné a budu míchat totožné a ještě navíc nějaké nové. Natolik jsou pro pokožku skvělé a účinné :)

      Vymazat
  7. Dobrý den Jani, právě jsem Váš blog objevila při hltání informací na blogu Mitsuuko de Ak :-) a musím říct, že jsem si Vás po chvilce přidala do horní lišty na počítači :-) a ráda se k Vám budu vracet. Momentálně používám ráno místo krému jojobový olej a na noc arganový. Mám mastnou pleť, takže hutnější krémy míchám spíš pro maminku,nebo na objednávku pro kamarádky a já sama dávám přednost spíš samotným olejům. Takový anti-age olej by mě taky lákal. Jen tu postrádám variantu pro moji pleť :-) Nějaké nápady bych měla,ale zajímalo by mě,co by jste mě poradila třeba vy? A všimla jsem si u Vašeho receptu na odličovací balzám,že používáte bambucké máslo z Kutilova.cz Můžete mě říct, jak jste s ním spokojená? Já mám momentálně z Ekokozy. A ještě,jestli můžu, poslední otázka. Nezkoušela jste někdy namíchat (našlehat) tělový balzám,nebo krém se základ.ingrediencí kakaového másla? Já jsem se o něco podobného pokoušela na objednávku pro jednu dobrou kamarádku a celkem jsem se u toho zapotila. První pokus vypadal dobře,ale nakonec se při vysokých teplotách,které teď panují začal příliš roztékat. Tak jsem nakonec ke kakaovému máslu, kokosovému oleji, sojovému oleji přidala ještě včelí vosk a bambucké máslo (to už jsem nerozpouštěla,ale jen zašlehala do hotového krému), výsledkem je tělový balzám velice lehce roztíratelné konzistence, na ruce se dobře rozpouští, není příliš tuhý a krásně voní po kakaovém másle. Jenže jsem to vše dělala tak nějak od oka,takže bych na příště třeba uvítala nějaký přesný návod (všimla jsem si,že vy tu máte u návodů dost přesné množství surovin v gramech). Zpětnou vazbu od kamarádky ještě nemám, dnes jsem jí balíček spolu s další kosmetikou ode mě teprve odesílala. Jen doufám,že balzám vydrží přepravu České pošty a někde se cestou třeba nerozteče. I když všimla jsem si na vzorku,co jsem si dala bokem,že za pár dnů balzám získá ještě pevnější konzistenci. Děkuji za případnou reakci. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé to je milé moc děkuji :) jsem ráda, že se Vám u mě na blogu líbí. Zrovna chystám směs olejů pro mou výrazně smíšenou pleť :) Takže do 14 dní tu bude článek. Bambucké máslo mi přijde lepší z Ekokozy. Ale jde jen o lepší vůni a o pocit. A z kakaového másla jsem nic nezkoušela, mám těžkou averzi k produktům z kakaovým máslem, nevoní mi to po delší době na pokožce a je to velmi mastné :/ Z bambuckého šlo vždy našlehat nádherně..ale s kakaovým nemám zkušenost :/ Jinak už míchám třetí várku těchto olejů viz výše v článku, naši jsou strašně spokojení. Pro sebe chci ještě lehčí variantu, takže oba oleje jsem nakonec dala rodičům.

      Vymazat
    2. Jani, děkuji za bleskovou odpověď :-) Ráda si tedy počkám, co se olejů týká na další článek. Já právě neměla moc odvahu koupit bambucké máslo na Kutilovu. Na těchto stránkách kupuju hlavně suroviny pro výrobu domácích čistících prostředků,prášků na praní apod., tam není ta kvalita až tak důležitá,jako u kosmetiky. Myslím ale,že i to z Ekokozy je za příznivou cenu a tak nějak jim v surovinách na výrobu kosmetiky víc věřím :-) Navíc posledně jsem k nákupu dostala ještě zmiňovaný arganový olej,kterým se teď mažu na noc,takže nákup u nich je vždy příjemný...........naopak se vždy musím krotit,abych neutratila všechny peníze. Bambucké máslo je jako základ asi do krémů nejlepší i pro mě,ale kamarádka měla požadavek na tělové máslo,nebo balzám právě s vůní a účinky kakaového másla,takže jsem se jí snažila vyhovět. Mě se kakaové máslo také zdá hodně mastné a ne zrovna dobře se s ním pracuje,když má tvořit v krému právě ten základ. V surovém stavu je pevné,ale když ho rozpustím a namíchám s jinými oleji,tak je pak spíš máslové, hodně se rozpouští a chybí mu krémovitost kterou dosahnu třeba při vyšlehání bambuckého másla s oleji. Opravdu jsem se celkem zapotila a i když jsem strukturu balzámu ještě několikrát vylepšovala, nejsem si zatím pořád jistá recepturou. Vzorek,který jsem si doma ponechala na sledování a vyzkoušení má asi po třech dnech celkem bezva konzistenci,ale myslím bych ho ani tak do vyšších teplot nedoporučovala. Kamarádka si ho totiž zamýšlela vzít na dovolenou. Vyšlehané bambucké máslo v kombinaci s oleji by myslím dovolenou ustálo lépe :-) No,sama jsem zvědavá,co mě na něj pak řekne. Já si vzorkem mažu ruce a chodidla ................. opravdu je mastnější a tak bych ho dát na obličej rozhodně v mém případě nemohla. Navíc kakaové máslo má sklony pleť ucpávat a to není nic pro mě. Spousta mých výrobků také končí u maminky v koupelně :-) ........... ta už se jinými výrobky,než ode mě odmítá mazat, což mě moc těší. Přeji Vám pěkný den a děkuji, ráda se u Vás budu inspirovat !!!

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky